فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

درمان ام اس با اصلاح رژیم غذایی

 

دو مقاله انگلیسی زبان مدیکال اکسپرس و دیلی میل معتقدند که بهترین راه برای درمان ام اس در بیماران حتی با شرایط سخت، تغییر سبک زندگی است. تغییر سبک زندگی، پاسخی کلی به سوال برای درمان ام اس چکار کنیم است که در ادامه آن را بازتر می کنیم. تحقیقات گسترده نشان می دهند که تنها در 5 درصد موارد ام اس می تواند ارثی باشد و در بقیه موارد سبک زندگی نادرست آن را ایجاد می کند. برای تغییر سبک زندگی خود می توانید موارد زیر را رعایت کنید:

 

توقف سیگار کشیدن

قرار گرفتن در معرض دود سیگار، یکی از عوامل اصلی ابتلا به ام اس است و احتمال ابتلا به بیماری را به میزان یک و نیم برابر نسبت به افراد غیر سیگاری افزایش می دهد. آمار که سازمان جهانی مبارزه با ام اس منتشر کرده است نشان می دهد ام اس اکتسابی در افراد سیگاری در 21 درصد موارد بروز می کند که آمار به شدت بالایی است.
 

وزن خود را کنترل کنید

بسیاری از بیماران دائما می پرسند برای درمان ام اس چکار کنیم ولی زمانی که موقع عمل به دستورات درمانی همچون کاهش وزن می رسد، بی توجه از کنار آن عبور می کنند. حفظ یک شاخص توده بدنی سالم (BMI) یکی دیگر از راه های کاهش خطر ابتلا به این بیماری مهلک است. یک مطالعه نشان داد افرادی که در سن 24 سالگی چاق هستند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به MS قرار دارند. کاهش وزن به درمان ام اس کمک زیادی می کند و سرعت درمان را افزایش می دهد.

 

افزایش مصرف امگا 3 و اصلاح رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای حفظ وزن خود بسیار مهم است؛ اما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سیستم ایمنی و عصبی را دریافت می کنید. مقاله ای که توسط کلینیک مایو با موضوع برای درمان ام اس چکار کنیم منتشر شد، نشان داد که کشورهایی که اکثرا ماهی مصرف می کنند، میزان کمتری از MS در آن ها گزارش می شود. بعضی از کارشناسان معتقدند این مورد می تواند به دلیل اثرات ضد التهابی روغن امگا 3 باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی