فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۷ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانه قهوه خام

برای دوستداران قهوه، خرید قهوه خام ممکن است پیشنهاد جالبی به نظر برسد؛ اما پیش از خرید قهوه خام، دانستن مزایا و معایب آن بسیار مهم است. رست شدن قهوه، به آشکار شدن طعم دانه های قهوه خام کمک می کند و همچنین فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. با این حال، اگرچه خرید قهوه بو داده شده مزایای زیادی دارد، اما دلایل خوبی وجود دارد که چرا باید خرید قهوه خام را نیز امتحان کنید:

 

کنترل سطح رست شدن دانه های قهوه
بیشتر مردم طعم قهوه برشته شده را ترجیح می دهند؛ اما در حین برشته کردن، تغییرات مختلفی رخ می دهد که اگر این تغییرات به دقت پایش و کنترل نشوند، می توانند تأثیر منفی بر طعم و کیفیت نتیجه کار داشته باشند. بنابراین، اینکه خودتان بتوانید به سلیقه خود، دانه های قهوه را برشته کنید، به این معنی است که می توانید به یک طعم عالی دست پیدا کنید که مطابق با سلیقه و ذائقه شماست. به خصوص اگر صاحب یک کسب و کار بزرگ در زمینه محصولات قهوه هستید، شناخت سلیقه مشتریان و کنترل و تنظیم میزان رست شدن، اهمیت دو چندان دارد. به علاوه اینکه شما می توانید رست های مختلف مانند رست های دارک، لایت، مدیوم دارک، مدیوم لایت و .... را نیز امتحان کنید. 

 

توجه به میزان ماندگاری قهوه 
مهم است دانه هایی که خریداری می کنید، ماندگاری کافی داشته باشند؛ در غیر اینصورت تفاوتی نمی کند خرید قهوه خام یا رست شده را انجام داده باشید؛ به هرحال، کهنگی دانه ها شما را آزرده خاطر خواهد کرد. قهوه خامِ خوب، حداکثر باید در طی یک سال پس از برداشت استفاده شود و بنابراین، بهتر است دانه های قهوه خود را در مقادیر کم خریداری کنید. ثابت شده است که قهوه خام، ماندگاری کمتری نسبت به قهوه رست شده دارد؛ زیرا قهوه در حین برشته شدن، تمام رطوبت خود را از دست داده و در نتیجه، احتمال پوسیدگی آن کاهش می یابد. بنابراین اگر در فکر خرید قهوه خام هستید، باید این نکته را مدنظر قرار دهید.

 

کنترل میزان مواد شیمیایی استفاده شده در قهوه
اکثر مردم نوشیدن قهوه بو داده را ترجیح می دهند؛ زیرا طعم بسیار بهتری دارد و آسیاب کردن آن آسان تر است. عیب دانه های قهوه بو داده این است که در هنگام برشته کردن، مواد شیمیایی مضری از جمله بنزوپیرن در آن ها تشکیل می شود که خاصیت سرطان زایی دارد. قهوه برشته شده همچنین دیترپن های تیره رنگی تولید می کند که ماهیت سرطان زا دارند.

 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

امکان بسته بندی اختصاصی قهوه

هنگام خرید عمده قهوه، چند گزینه دارید. می توانید قهوه را از قبل برشته یا از قبل آسیاب شده خریداری کنید یا می توانید دانه های کامل قهوه را خریداری کنید.

قهوه ی از قبل برشته شده، دارای مزایای آشکاری از نظر تازگی و عطر و طعم است. اما مشکلات خودش را نیز دارد. یادگیری نحوه برشته کردن قهوه و خرید و نگهداری تجهیزات و فضای مورد نیاز برای رست و آسیاب کردن قهوه، نیازمند سرمایه گذاری بسیار بزرگتری است و ممکن است برای کسانی که تمرکز اصلی آنها بر بازاریابی یا خرده فروشی قهوه است، آنقدر ها گزینه ایده آلی نباشد. اما اگر شرایط این کار را دارید، خرید عمده قهوه به صورت دانه های کامل، یک سر و گردن بهتر از خرید قهوه از پیش آسیاب شده است.

خرید دانه های قهوه از قبل آسیاب شده، این امکان را به شما می دهد که قهوه را به شکلی که (تقریباً) آماده مصرف است، بفروشید، که می تواند آن را برای مشتریان جذاب تر کند. البته یک نقطه ضعف اصلی هم وجود دارد: طعم. دانه های قهوه پس از برشته شدن، طراوت و طعم خود را به مرور زمان از دست می دهند. حتی بسیاری از رست کننده ها، مشتریان خود را تشویق می کنند تا دانه های کامل را خریداری کنند. سفارش قهوه با دانه کامل بهترین گزینه است؛ اما تنها در صورتی امکان پذیر است که بتوانید تمام هزینه های پردازش آن را تقبل کنید.

اگر رست و آسیاب کردن دانه های قهوه، یکی از گزینه های روی میز شما نیست، سفارش قهوه از قبل رست شده امکان پذیر است؛ اما باید در مورد زمان و فرآیندهای سفارش و نحوه نگهداری خود بسیار مراقب باشید. به عبارت دیگر، باید مطمئن شوید که قهوه ای که تهیه می کنید، می توانید با کمترین تاخیر ممکن به مشتری نهایی تحویل دهید.

 

https://ghahvekhane.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه عربیکا

انتخاب و خرید قهوه عربیکا، با کیفیت بالا و با طعمی که دوست دارید، کار ساده ای به نظر نمی رسد. در هنگام خرید قهوه عربیکا، راه هایی برای اطمینان از اصالت و مرغوبیت قهوه خریداری شده وجود دارد. خرید کالای با کیفیت، تضمین می کند که تمام طعم و عطری که از یک قهوه عربیکا انتظار دارید، در آن وجود خواهد داشت. مواردی که در پایین ذکر شده اند، مهمترین دستورالعمل هایی هستند که اگر آن ها را در هنگام خرید قهوه عربیکا رعایت کنید، یک فنجان قهوه با عطر و طعم شگفت انگیز خواهید داشت:

 

1.قهوه عربیکا را به صورت دانه های کامل خریداری کنید! 
این موضوع بدین معنی نیست که قهوه های آسیاب شده مرغوب نیستند؛ اما از آن جایی که قهوه های آسیاب شده اگر برای مدتی در کیسه بمانند و به ویژه شرایط نگهداری آن ها درست نباشد، بخشی از ماهیت و عطر و طعم خود را از دست می دهند؛ به نظر می رسد برای قهوه خور های حرفه ای، خرید قهوه عربیکا به صورت دانه های کامل، گزینه مناسب تری است. یک سرمایه گذاری کوچک ولی ارزشمند برای تهیه آسیاب، باعث می شود تا آن انتظاراتی که در هنگام خرید قهوه عربیکا داشته اید، برآورده شده و کیفیت محصول تا زمان دم آوری حفظ شود.

 

2.قهوه تک منشا بخرید! 
منشأ منفرد به این معنی است که همه دانه های قهوه، از یک مزرعه یکسان آمده اند. وقتی همه دانه ها از یک منبع تهیه شده باشند، طعم، عطر و اسیدیته خاص خود را برجسته می کنند. اگر چه هم به دانه های قهوه عربیکای تولید شده در اتیوپی و هم به دانه های قهوه عربیکای تولید شده در برزیل به صورت کلی قهوه عربیکا می گویند؛ اما هرکدام از این دانه ها، عطر و طعم و اسیدیته مخصوص به خود را دارند. حتی در همان برزیل هم انواع مختلفی از قهوه عربیکا بدست می آید. ترکیب دانه های مختلف باعث می شود عطر و طعم چند نژاد مختلف، ترکیب شود که ممکن است شما را از خرید قهوه عربیکا دل زده کند؛ به همین دلیل بهتر است دانه های قهوه ای را خریداری کنید که از یک منشا واحد به دست آمده اند. 

 

3.قهوه ارگانیک بخرید! 
روشن است که برای سلامتی شما، محصولات ارگانیک به مراتب از رقیب های غیر ارگانیک خود بهترند. از طرف دیگر، حفظ عطر و طعم در قهوه های ارگانیک بهتر صورت گرفته و با خرید قهوه عربیکا از نوع ارگانیک، با یک تیر، دو نشان خواهید زد؛ هم کیفیت مرغوب تر و هم ارزش سلامتی بالاتر.

 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7

4.در کنار تاریخ انقضا، به تاریخ تولید هم نگاه کنید!
طبیعی است که قهوه های تازه رست شده، طعم بهتری داشته باشند. این موضوع بدیهی است و برای داشتن یک قهوه بهتر، به جای قهوه های فله ای که در کنار سوپر مارکت ها به فراوانی وجود دارند یا قهوه هایی که مدت زیادی از زمان رست و بسته بندی شدن آن ها گذشته است، خرید قهوه عربیکا تازه رست شده را امتحان کنید تا مطمئن باشید هیچ چیزی را از دست نمی دهید. 

 

5.به خالص بودن عربیکا توجه کنید!
اگر خرید قهوه عربیکا از چند برند مختلف را تجربه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که طعم آن ها تا حدودی متفاوت است. همانطور که اشاره کردیم، طعم دانه های قهوه عربیکا که در کشورهای مختلف تولید می شوند، می تواند بسیار متفاوت باشد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک قاشق پودر قهوه فوری

قهوه فوری به دلیل نوع دانه های قهوه ای که در تهیه آن استفاده می شود، ارزان تر از قهوه آسیاب شده است. اگر طرفدار خرید قهوه فوری ارزان باشید، حتما تا کنون متوجه شده اید که برای تهیه قهوه فوری، بیشتر از دانه های قهوه روبوستا استفاده می کنند که در مقایسه با دانه های عربیکا، مقداری ارزان تر هستند. البته این ارزان تر بودن را به پای کم کیفیت بودن نگذارید! هر نوع نژاد قهوه، ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و چه بسا برخی دانه های روبوستا، در مقایسه با برخی دانه های عربیکا از عطر و طعم به مراتب بهتری برخوردار باشند. سوای از این موضوع، قهوه فوری، برخلاف قهوه آسیاب شده که برای دم آوری به دستگاه مخصوص نیاز دارد، به ماشین های تخصصی نیاز نداشته که دلیل دیگری برای ارزان تر بودن آن است. نسخه متضاد قهوه فوری، قهوه آسیاب شده است و شما باید دلیل تمایز این دو را بدانید؛ زیرا بسیاری از قهوه خورها این دو را با هم اشتباه می گیرند.

قهوه آسیاب شده را می توان از هر یک از دو گونه محبوب قهوه یعنی عربیکا و روبوستا تهیه کرد؛ اما از بین این دو، عربیکا رایج ترین نوع مورد استفاده است. در حالی که قهوه آسیاب شده بهتر است با استفاده از قهوه سازهای قطره ای تهیه شود، قهوه فوری نیازی به دم کردن ندارد؛ زیرا قبلاً دم و سپس خشک شده است. همچنین قهوه فوری بیشتر با دانه های قهوه روبوستا تهیه می شود که نسبت به دانه های عربیکا از قیمت کمتری برخوردارند. روش تهیه و نوع قهوه، دو مورد از قابل توجه ترین تفاوت ها بین قهوه معمولی و قهوه فوری هستند. به همین دلیل است که طعم آنها کمی متفاوت است؛ با اینکه هر دو نام قهوه را به همراه خود یدک می کشند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

پس از خرید قهوه عربی، نوبت به تهیه و سرو آن می رسد. اگر برای شما هم سوال شده است که چگونه می توانید قهوه عربی را به سبک سنتی تهیه کنید، با ما همراه باشید تا همه زیر و بم های آن را برایتان بازگو کنیم. برشته کردن دانه های قهوه با یک قاشق بزرگ (به عربی میهماز) انجام می شود. ابتدا مقدار مناسبی از دانه های قهوه سبز باید برشته شوند. پس از برشته شدن، با قرار دادن آن ها در یک ظرف چوبی (نام عربی - mubarid) خنک می شوند. پس از سرد شدن دانه ها، از هاون به خصوص یک هاون کوچک (به عربی هاوان) برای آسیاب کردن دانه های رست شده استفاده می شود. ریتم سنگ زنی نیز کمی موسیقی به آیین سنتی می افزاید. دانه های قهوه باید به یک پودر ریز آسیاب شوند. اگر وقت ندارید که این کار را با هاون انجام دهید، می توانید از آسیاب های قهوه استفاده کنید.

به عنوان یک علاقه مند به خرید قهوه عربی، حتما می دانید که یک ظرف جداگانه برای تهیه و دم آوری قهوه عربی وجود دارد. در یک قهوه جوش بزرگ (خمره به زبان عربی) به مقدار لازم آب می جوشانند و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه می کنند. سپس هل و زعفران و میخک و برگ شیبا را به مقدار مناسب آسیاب کرده و به آن اضافه می کنند. هل مقدار بیشتری استفاده می شود؛ در حالی که زعفران فقط کمی مورد نیاز است. پس از اضافه شدن مواد، آنها را به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید و سپس آنها را به قهوه جوش (به عربی دالله) منتقل کنید تا سرو کنید. قهوه را با استفاده از الیاف نخل یا صافی معمولی در قوری قهوه صاف کنید.

قهوه عربی از دیگ قهوه در یک فنجان کوچک به سبک سنتی ریخته می شود. بر طبق سنت، فقط نیمی از فنجان با قهوه پر می شود. در ضمن، قهوا در هنگام سرو و تهیه شیرین نمی شود و معمولا با خرما یا شیرینی دلخواه مصرف خواهد شد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

اولین و یکی از مهمترین مراحلی که باید در هنگام خرید قهوه اسپرسو به آن توجه داشته باشید، خرید پودر قهوه مناسب برای تهیه اسپرسو است. این موضوع، یعنی خرید قهوه اسپرسو مرغوب، اولین شرط برای داشتن یک شات اسپرسو با کیفیت است. قیمت قهوه اسپرسو نیز تابع کیفیت و نوع دانه هایی است که در تهیه آن بکار رفته اند. پس اگر صاحب یک کسب و کار در این زمینه هستید یا در مورد طعم قهوه اسپرسو خود سخت گیرید، می توانید با اندکی سرمایه گذاری بیشتر در خرید قهوه اسپرسو، پودر دانه‌هایی که کامل و مرغوب بوده و جدیدا برشته و بو داده شده‌ اند را تهیه کنید. دانه هایی که می‌توانند لذت بخش ترین طعم قهوه اسپرسو را برایتان فراهم کرده و رضایت شما را از خرید قهوه اسپرسو و استفاده از آن، به دست آورند.

هنگامی که حرف از خرید قهوه اسپرسو می شود، لازم است که برندهای معتبر و تامین کنندگان با اصالت را در نظر بگیرید. برندهای شناخته نشده و دم دستی، معمولا محصولاتی غیرمرغوب را در اختیار خریداران می گذارند که لذت طعم واقعی و اصیل اسپرسو را از شما خواهد گرفت. به همین دلیل خرید قهوه اسپرسو، کاری تخصصی بوده و طعم نهایی قهوه ای که درست می کنید، تا حد زیادی وابسته به انتخاب صحیح شما در این مرحله است.  قیمت و کیفیت قهوه رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند و تا حدودی می توان گفت که وقتی قیمت قهوه اسپرسو بالاتر باشد،  دانه های با کیفیت تر و در نتیجه ترکیب بهتری دریافت می کنید و می‌توانید اطمینان بیشتری به خرید قهوه اسپرسو خود داشته باشید.

در خرید قهوه اسپرسو حتما به این نکته توجه کنید که ظرفی که پودر قهوه در آن نگه داری می شود، باید از استحکام کافی برخوردار بوده و به گونه ای طراحی شده باشد که مانع از تماس نور و رطوبت و هوا با پودر قهوه موجود در آن شود. برخورد مستقیم نور با پودر قهوه، در طولانی مدت باعث می شود کیفیت پودر از دست رفته و طعم ناخوشایندی ایجاد کند. از طرف دیگر، ورود رطوبت نیز به اندازه تماس مستقیم با نور میتواند آسیب رسان باشد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

روش اول، یعنی خشک کردن انجمادی، یک روش نسبتاً پیچیده است و به دلیل پیچیدگی آن، برند های قهوه فوری که قهوه خود را با روش خشک کردن انجمادی تولید می کنند، گران تر هستند. از طرفی عطر و طعم آنها، در مقایسه با قهوه فوری تولید شده با روش دیگر، لذت بخش تر و قوی تر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که کیفیت قهوه تان برایتان مهم است، در هنگام خرید قهوه فوری حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید.

در این روش، در مرحله اول، قهوه را تا حدود 40- درجه سانتیگراد سرد می کنند. سپس محفظه گرم می شود. پس از مدتی، قهوه ما شروع به گرم شدن می کند و آبی که در داخل آن یخ زده بود، شروع به تجربه یک فرآیند شیمیایی به نام تصعید می کند که طی آن، آب به گاز تبدیل می شود. هنگامی که فرآیند تصعید آب موجود در قهوه به پایان برسد، کریستال های قهوه فوری به دست خواهند آمد.

  • فدولا