فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۰ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع قهوه آسیاب نشده

طبیعتا بعد از تازگی و مرغوبیت یک کالا، مهمترین فاکتوری که در خرید قهوه، به خصوص خرید قهوه اینترنتی نقش دارد، قیمت آن است. زمانی که در مورد قیمت قهوه صحبت به میان می آید، باید به موارد زیادی توجه کنید. برای مثال چه نوع دانه ای را خریداری می کنید؟ دانه ها در چه سطحی رست شده اند؟ منشا دانه ها از کجاست؟ همه چیزهایی که از زمان کاشت قهوه تا تهیه یک فنجان نوشیدنی دخیل هستند، می توانند قیمت قهوه را متاثر کنند. اما می خواهیم این موضوع را کمی کلی تر بررسی کنیم. آنچه مشخص است، این است که خرید قهوه انلاین، یک هزینه اضافی را به شما تحمیل خواهد کرد و آن، هزینه پست است.

ولی چه چیزی باعث می شود خرید قهوه انلاین تا این حد پرطرفدار باشد؟ دلایل آن را در پایین ذکر کردیم. شاید مجبور باشید برای پست هزینه کنید؛ ولی مطمئن باشید کیفیت و مرغوبیت کالایی که دریافت می کنید و همچنین تنوعی که ما در اختیارتان خواهیم گذاشت را در هیچ فروشگاه دیگری نخواهید یافت. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، حذف واسطه ها هست. ما در این مجموعه سعی داشته ایم تا با حذف واسطه هایی که منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا برای مشتریان می شوند، محصولی با کیفیت را با قیمتی کمتر به دست طرفداران خرید اینترنتی قهوه برسانیم. 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

سرتاس نیمه پر از دانه قهوه اسپرسو

ریسترتو
ریسترتو، یک شات قوی تر و در عین حال شیرین تر از اسپرسو است که با استفاده از همان میزان قهوه اسپرسو، ولی با نصف مقدار آب مورد نیاز برای اسپرسو، تهیه می شود. بنابراین ریسترتو، به عنوان نسخه ای کم حجم تر، غلیظ تر و شیرین تر از اسپرسو شناخته می شود.

دوپیو
دوپیو، اصطلاح دیگری است که برای شات دوبل بکار می برند. مشخصا دوپیو با مقدار بیشتری از پودر قهوه تهیه می شود.

کاپوچینو
برای تهیه کاپوچینو از یک سوم فنجان اسپرسو، یک سوم شیر داغ و یک سوم کف شیر استفاده می شود. حتی اگر مایلید نسبت شیر داغ کمتر از یک سوم باشد، سعی کنید یک "کاپوچینوی خشک" سفارش دهید.

کافه لاته
کافه لاته که اغلب به اختصار، لاته نامیده می شود، از یک سوم فنجان اسپرسو و دو سوم فنجان شیر داغ تهیه شده که روی آن لایه از میکروفوم قرار می گیرد. لاته اغلب با دو شات اسپرسو درست شده و ممکن است با موادی مانند دارچین، شکر (به خصوص شکر قهوهای) یا پودر کاکائو تزئین شود.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

دانه قهوه روبوستا

قهوه روبوستا، مشتق شده از دانه های گیاه Coffea canephora، یکی از دو نوع اصلی قهوه است که در سراسر جهان کشت و مصرف می شود. نوع دیگر نیز عربیکا نام دارد. قهوه روبوستا حدود 30 تا 40 درصد از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد.

نام "روبوستا"، نشان دهنده ماهیت مقاوم این نوع گیاه قهوه است. روبوستا می تواند در ارتفاعات پایین تر و در آب و هوای مختلف در سرتاسر جهان رشد کند و این موضوع باعث می شود که گونه ای مقاوم تر و قوی تر نسبت به سایر گونه های قهوه باشد. گیاه روبوستا همچنین در برابر آفات، حشرات و شرایط آب و هوایی نامطلوب نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد؛ موضوعی که سبب شده کشت روبوستا در مناطق گسترده تر و متنوع تری انجام شود.

قهوه روبوستا به طور معمول طعم قوی تر، تلخ تر و اسیدیته کمتری نسبت به قهوه عربیکا دارد. همچنین دارای محتوای کافئین بالاتری است که به طعم متمایز آن کمک می کند. قهوه روبوستا با وجود این که کشت کمتری دارد؛ اما مصرف آن زیاد بوده و اغلب در ترکیبات اسپرسو و قهوه فوری استفاده می شود. برای مثال، قهوه روبوستا در تولید پودر اسپرسو استفاده می شود تا طعمی قوی تر و کرمی غلیظ تر ایجاد کند. 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

قهوه عربی کالری صفر دارد و برای هضم غذا و همچنین برای رفع خستگی بسیار مفید است. زعفران موجود در قهوه عربی، حاوی بسیاری از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. زعفران برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و تولید رگ های خونی(آنژیوژنز) و همچنین برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مفید است. همچنین در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد. قهوه عربی نه تنها بدن را شاداب می کند؛ بلکه ذهن را نیز شاداب می کند و مصرف روزانه آن، به کاهش وزن بی دردسر و ساده کمک زیادی می کند. لازم نیست کار خاصی بکنید! فقط خرید قهوه عربی را انجام دهید و به صورت روزانه از آن نوشیدنی تهیه و مصرف کنید و تمام! پس از مدتی، متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده است. قهوه عربی با افزایش میزان متابولیسم پایه بدن، مصرف انرژی را در بدنتان افزایش خواهد داد که منجر به سوخت و ساز بافت چربی بدنتان خواهد شد و در طولانی مدت، یک لاغری آسان را تجربه خواهید کرد. کارشناسان بهداشت می گویند که قهوه عربی به دلیل مصرف چربی های خون، برای کنترل فشار خون نیز تا حد زیادی مفید است.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

1.قهوه باعث کم آبی بدن و اسهال می شود
خوردن قهوه برای کسانی که سرماخورده اند می تواند اثرات منفی ایجاد کند. کافئین موجود در قهوه، ادرار آور است، پس موجب می شود که مایعات بدن خارج شود و مقدار بیشتری توسط ادرار دفع شود. این یعنی کم آبی بدن که بر روند درمان بیماری و بهبود سرماخوردگی اثرات منفی خواهد گذاشت. در برخی افراد، نوشیدن قهوه می تواند به کم آبی بدن منجر شود، اسهال یا افزایش ادرار ایجاد کند. تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن 2 فنجان قهوه تازه در طول روز نمی تواند چندان بر تعادل مایعات بدن اثر داشته باشد. اگر پس از نوشیدن قهوه، علائم تهوع یا اسهال را در خود می بینید، سرماخورده اید یا به آنفولانزا دچار شده اید، حتماً خوردن قهوه را متوقف کنید. بهتر است در این مواقع، از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید. سطح مایعات بدن خود را با نوشیدن آب و آبمیوه تنظیم کنید. 


2. قهوه می تواند معده را تحریک کند و باعث زخم معده شود
انواع قهوه حالت اسیدی دارد، بنابراین می تواند معده برخی افراد را تحریک کند. کسانی که مستعد زخم معده، ناراحتی های معده یا سوء هاضمه هستند، مشکلات گوارشی دارند یا نمی توانند غذا را در معده خود نگه دارند، بهتر است کمتر قهوه بنوشند. اگر سرماخوردگی دارید و یا رفلاکس معده دارید، هرگز توصیه نمی کنیم که قهوه بنوشید. قهوه می تواند معده شما را بیشتر تحریک کند و شاید برایتان خطرناک باشد.

 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C
 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان پودر قهوه فوری

قهوه فوری از آن محصولاتی است که اسمش، خودش را لو می دهد. همانطور که از نامش پیداست، قهوه فوری، قهوه ای است که به سرعت آماده می شود و به طبع، دیگر دردسرهای دم کردن و این سری کارها را ندارد. روش درست کردن آن نیز بسیار ساده است. کافیست بعد از خرید قهوه فوری، بسته بندی آن را باز کرده و محتویات آن را در آب جوش حل کنید و تمام! برای داشتن یک فنجان قهوه، هیچ کار اضافه دیگری لازم نیست.

در نقطه مقابل، بقیه قهوه ها باید ابتدا رست(برشته) شده، سپس آسیاب شوند تا پودر قهوه تولید شود. اما این پایان کار نیست. شما نمی توانید این پودر را مانند قهوه فوری در آب جوش بریزید و انتظار یک فنجان قهوه از آن داشته باشید! برای اینکه پودر قهوه به یک نوشیدنی تبدیل شود، فرایند دم آوری و عصاره گیری مربوط به خودش را دارد؛ در حالی که در قهوه فوری از این سری مشکلات خبری نیست.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

خواص قهوه ترک

دو فنجان قو از قهوه ترک

هر قهوه خور ماهر می داند که قهوه فقط یک نوشیدنی انرژی زا نیست. خواص بسیار زیادی در دانه های قهوه نهفته است که ممکن با شنیدن آن ها تعجب کنید. از طرفی چون در فرآیند دم آوری قهوه ترک، ذرات قهوه نیز به بخشی از نوشیدنی شما تبدیل می شوند، بیش از سایر انواع قهوه می توانید از این خواص شگفت انگیز بهره مند شوید. چه بسا هدف برخی افراد از خرید قهوه ترک، بهره مندی از همین خواص است. برخی از خواصی که در منابع علمی به قهوه ترک نسبت داده اند، عبارتند از:

وجود ترکیبات مغذی:
قهوه ترک از آن دسته قهوه هایی است ک در هنگام دم آوری، فیلتر نمی شود؛ بنابراین حامل بسیاری از ترکیبات مغذی از جمله آنتی اکسیدانها، ترکیبات ضد التهابی و ... است. به همین دلیل است که بسیاری از قهوه خوران، خرید قهوه ترک و مصرف آن را ترجیح می دهند.

پیشگیری از آلزایمر:
شاید تعجب کنید که خرید قهوه ترک و مصرف آن، می تواند در پیشگیری از آلزایمر نقش داشته باشد؛ اما این موضوع به صورت علمی نیز ثابت شده است. کافئین موجود در قهوه، می تواند سلول های عصبی مغز را در برابر شمار زیادی از بیماری های عصبی محافظت کند. طبق آمار، مصرف پیوسته و منظم قهوه، می تواند احتمال بروز آلزایمر را تا یک سوم کاهش دهد.

کاهش بروز سرطان:
دانه های قهوه دارای انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد، گونه هایی هستند که از لحاظ شیمیایی بسیار فعال بوده و سبب تخریب بافت های بدن و سرطان زایی می شوند. کاهش بروز سرطان های مختلف از جمله سرطان لایه داخلی رحم(آندومتر)، کبد و مغزاستخوان در پی مصرف مداوم قهوه به صورت علمی ثابت شده است. سیروز کبدی یا کبد چرب، عارضه ای است که نهایتا می تواند منجر به سرطان کبد شود. قهوه ترک با بهبود التهابات در سیروز کبدی، باعث می شود ریسک بروز سرطان کبد تا حد زیادی از بین برود.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

قهوه عربی کالری صفر دارد و برای هضم غذا و همچنین برای رفع خستگی بسیار مفید است. زعفران موجود در قهوه عربی، حاوی بسیاری از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. زعفران برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و تولید رگ های خونی(آنژیوژنز) و همچنین برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مفید است. همچنین در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد. قهوه عربی نه تنها بدن را شاداب می کند؛ بلکه ذهن را نیز شاداب می کند و مصرف روزانه آن، به کاهش وزن بی دردسر و ساده کمک زیادی می کند. لازم نیست کار خاصی بکنید! فقط خرید قهوه عربی را انجام دهید و به صورت روزانه از آن نوشیدنی تهیه و مصرف کنید و تمام! پس از مدتی، متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده است. قهوه عربی با افزایش میزان متابولیسم پایه بدن، مصرف انرژی را در بدنتان افزایش خواهد داد که منجر به سوخت و ساز بافت چربی بدنتان خواهد شد و در طولانی مدت، یک لاغری آسان را تجربه خواهید کرد. کارشناسان بهداشت می گویند که قهوه عربی به دلیل مصرف چربی های خون، برای کنترل فشار خون نیز تا حد زیادی مفید است.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه و مقداری قهوه آسیاب نشده

شاید این امر بدیهی است که راحتی خرید اینترنتی قهوه، با هیچ یک از روش های دیگر خرید قهوه قابل مقایسه نیست. اما داستان به همین جا ختم نمی شود. برای نشان دادن اهمیت راحتی خرید قهوه انلاین، باید به این موصوع اشاره کنیم که بخش بالایی از فروش قهوه آنلاین ما، در اوایل صبح و عصر اتفاق می افتد؛ یعنی درست در همان زمانی که اکثر خرده فروشی های محلی تعطیل هستند. برای همه واضح است که راحتی خرید خارج از ساعت، آن هم در خانه، عامل اصلی رشد خرید قهوه انلاین و همچنین سایر اقلام مواد غذایی بوده است.

یک مزیت اضافی برای راحتی خرید قهوه انلاین، تمام اطلاعاتی است که اکنون در وب سایت خود برای کمک به اطلاع رسانی و تصمیم گیری خریداران ارائه می دهیم. اکثر آنلاین شاپ ها توضیح می دهند که دانه هایشان از کجا آمده است، چه طعمی دارند و چگونه خریداران باید قهوه را برای دریافت بهترین نتیجه، دم کنند. این اطلاعاتی است که بسیار فراتر از آن چیزی است که هر فروشنده دیگری می تواند در اختیار شما بگذارد. برای مثال راهنمای خرید قهوه، خرید دانه قهوه عربیکا و ... برخی از شلوغ ترین صفحات در وب سایت ما هستند. این نشان می دهد که خریداران در جستجوی اطلاعات کامل برای محصولی هستند که قرار است خریداری کنند. 

 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه داغ در کنار دانه های قهوه

چگونه فروشگاه قهوه خود را انتخاب کنیم؟ این همان سوالی است که ممکن است شما را تا اینجا کشانده باشد. هر صاحب کافی شاپ دلایل خود را برای تصمیم گیری در مورد اینکه روی کدام فروشگاه قهوه حساب باز کند، خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، بسیاری از کافی شاپ ها برای خرید قهوه کیلویی عمدتاً بر اساس معیارهای زیر تصمیم گیری می کنند:

کیفیت قهوه
برای راه اندازی کسب و کار، کیفیتی که ارائه می کنید باید در حد مطلوب باشد. این موضوع برای اکثر صاحبان کافی شاپ نیز صادق است؛ به خصوص اینکه خرید قهوه کیلویی حساسیت بیشتری در مقایسه با خرید قهوه خرده دارد؛ زیرا شما حجم بیشتری از قهوه را خریداری می کنید و اگر وسواس کافی را به خرج ندهید، ممکن است هزینه های زیاد و اشتباهی را به خودتان تحمیل کنید. از طرف دیگر، بازار رقابتی حال حاضر، این الزام را ایجاد می کند که باید کیفیتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، تا حد زیادی راضی کننده باشد؛ در غیر این صورت، رقابت را نفع به سایر طرفین واگذار خواهید کرد. بنابراین کیفیت و مرغوبیت دانه های قهوه، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید قهوه کیلویی است.

طعم قهوه
قهوه شما باید طعم عالی داشته باشد، درست است؟ با شرایطی که امروزه در بازار قهوه دیده می شود، درست کردن یک فنجان قهوه دیگر مطرح نیست؛ بلکه درست کردن یک فنجان قهوه "خوب" مطرح است؛ یعنی یک نوشیدنی که مشتریانتان از نوشیدن آن لذت ببرند و برای نوشیدن قهوه، شما را انتخاب کنند. خرید قهوه کیلویی با کیفیت، همان برگ برنده ای است که به آن نیاز دارید. چون شما به صورت عمده خریداری می کنید، طبیعتا با پرداخت هزینه کمتر، مقدار بیشتری قهوه به شما تحویل داده می شود و حاشیه سودتان افزایش خواهد یافت.

از سمت دیگر، اگر عطر و طعم محصولی که خریده اید، مرغوب باشد، دیگر جای نگرانی برای بازاریابی نخواهید داشت؛ چرا که محصول خوب، خودش خودش را تبلیغ می کند و مشتریانتان باز هم برای خرید قهوه به شما مراجعه خواهند کرد. از بحث اصلی این قسمت دور نشویم. عوامل زیادی روی طعم قهوه شما تأثیر می گذارند، از جمله کشور مبدا، نحوه پردازش و برشته شدن  دانه ها، نژاد و ...

 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C

  • فدولا