فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

عوارض سنگ صفرا

 

 درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر تقریبا با اشکالاتی همراه است؛ اما روش جایگزین آن لاپارسکوپی است. این روش به عنوان گلداستاندارد شناخته می شود و در 86.3 درصد موارد موفقیت آمیز است؛ مگر آن که فرد با مشکل زمینه ای دیگر رو به رو باشد. این روش جراحی، کم تهاجم و با حداقل عوارض جانبی است. با توجه به این که جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا با ایجاد سوراخ هایی کوچک انجام می شود، برخی تصورمی کنند که نوعی جراحی لیزری است؛ در حالی که درحال حاضر لیزر نقش مهمی در جراحی کیسه صفرا ندارد. 

 

مزایای لاپاراسکوپی سنگ صفرا

 

درمان سنگ صفرا با لاپاراسکوپی، مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های درمانی و به خصوص جراحی دارد. در لاپاراسکوپی ما دیگر شاهد برش های بزرگ در ناحیه شکمی و مشکلات ایجاد شده به دنبال آن نیستیم. در این روش، پزشک به راحتی با ایجاد چند برش کوچک چند میلی متری و فرستادن دوربین مخصوص به محل سنگ، جراحی را انجام می دهد. شاید در درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر، همین برش های کوچک هم وجود نداشته باشند؛ اما درمان لیزر معایب متعدد مربوط به خود را هم دارد که باعث شده است در حال حاضر پزشکان درمان سنگ صفرا با لاپاراسکوپی را ترجیح دهند.

 

معایب لاپاراسکوپی سنگ صفرا

 

بسیاری از بیماران با توجه به شناخت کم خود نسبت به لاپاراسکوپی، نگران معایب این عمل هستند. این عمل جراحی را نمی توان کاملا بدون عیب و عارضه دانست؛ اما چیزی که مهم است، کم بودن عارضه هاست. 

 

اطلاعات تکمیلی در سایت فدولا

 

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

تاثیر قهوه در درمان ام اس

همان گونه که می دانید ام اس را برای تسریع در درمان، در 4 گروه دسته بندی می کنند. گروه اول ام اس به این صورت است که علائم بیماری در فرد بروز می کند و اما این علائم در مدت زمانی متغییر برطرف می شود و به اصلاح فروکش می کنند. این گروه بیماری خود به دسته هایی منحصر به فرد تقسیم می شود که یکی از آن ها ام اس خفیف است. از این منظر به آن خفیف گفته می شود که فرد مبتلا، در مراحل اولیه قرار دارد و عموما علائم شایعی ندارد.

  • ۰
  • ۰

متداول ‌ترین روش‌ های درمان کبد چرب

متاسفانه این بیماری عموما بدون علامت است ولی با بررسی‌ آزمایش خون و بررسی افزایش آنزیم های کبدی می توان آن را مشخص کرد. اگر مورد غیر معمولی مشاهده شود با استفاده از تصویر برداری سونوگرافی و ام آر آی چک می کنند که آسیبی وجود دارد یا خیر. شاید راه های درمان کبد چرب متعدد باشند، اما یک فرد به تمامی آن ها پاسخ مثبت نمی دهد؛ به همین دلیل پزشک برای تعیین روش مناسب برای درمان کبد چرب ابتدا متودهای تشخیصی مختلف را بررسی و بعد از تطابق نتایج، تصمیم به انتخاب مناسب ترین روش می گیرد.

  • ۰
  • ۰

درمان روماتیسم با قهوه

امروزه این موضوع به خوبی ثابت شده است که داروهای طبیعی بیشترین اثر را در درمان روماتیسم دارند. به همین دلیل اکثر پزشکان در پاسخ برای درمان روماتیسم مفصلی چه بخوریم، فرد را به سمت استفاده از داروهای طبیعی درمان روماتیسم سوق می دهند. از درمان های طبیعی روماتیسم می تواند موارد زیر را نام برد:

  • ۰
  • ۰

درمان قطعی آسم

این اسپری یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین اسپری های تسکین دهنده برای برطرف نمودن علائم و حملات آسم است. این اسپری پس از مصرف، باعث شل شدن و ریلکس مجاری تنفسی و همچنین موجب برطرف شدن علائمی مانند سرفه و یا احساس تنگی نفس می شود. برخی برطرف شدن علائم را درمان قطعی آسم می دانند که زیاد هم بی ربط نیست. سالبوتامول به صورت قرص و شربت نیز وجود دارد. اسپری سالبوتامول به طور معمول به رنگ آبی تولید شده و در داروخانه ها موجود است. علی رغم قابلیت های ویژه، این اسپری درمان قطعی آسم نیست و تنها علائم را تا حد زیادی کاهش می دهد. لازم به ذکر است سالبوتامول برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مصرف می شود.

  • ۰
  • ۰

درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر

زمانی که لیزر اختراع شد، شاید کسی تصور نمی کرد که روزی این نور باریک تبدیل به یکی از پرکاربردترین دستاوردهای فیزیک شود. مهم ترین جایی که لیزر با ورود خود تحولی عظیم در آن ایجاد نمود، پزشکی بود. امروزه درمان بسیاری از بیماری ها به کمک لیزر امکان پذیر شده اند. امروزه اصطلاح درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر مکررا توسط بیماران پرسیده می شود. جالب است بدانید که در حال حاضر این نور قدرتمند در درمان جراحی کیسه صفرا نقش عمده ای ندارد.

  • ۰
  • ۰

درمان ام اس با اصلاح رژیم غذایی

 

دو مقاله انگلیسی زبان مدیکال اکسپرس و دیلی میل معتقدند که بهترین راه برای درمان ام اس در بیماران حتی با شرایط سخت، تغییر سبک زندگی است. تغییر سبک زندگی، پاسخی کلی به سوال برای درمان ام اس چکار کنیم است که در ادامه آن را بازتر می کنیم. تحقیقات گسترده نشان می دهند که تنها در 5 درصد موارد ام اس می تواند ارثی باشد و در بقیه موارد سبک زندگی نادرست آن را ایجاد می کند. برای تغییر سبک زندگی خود می توانید موارد زیر را رعایت کنید:

  • ۰
  • ۰

درمان قطعی آسم

براساس شواهد بالینی که نشریه مدیکال اکسپرس ارائه داده است، آسم در گروه بیماری هایی دسته بندی می شود که درمان آن سخت و گاها غیرممکن است. این نشریه همچنین به این موضوع که درمان قطعی آسم فعلا در دسترس نیست، اشاره می کند و می گوید شاید درمان های موجود، آن چه از درمان در ذهن ما هست را نتوانند فراهم کنند؛ اما تا حد زیادی مشکل بیماران را برطرف می کنند. آسم یک بیماری دائم نیست که فرد در طی روز آن را مکررا تجربه کند.

  • ۰
  • ۰

تشخیص کبد چرب

در حال حاضر بهترین روش برای تشخیص کبد چرب، کمک گیری از دستگاه های تصویربرداری زیر نظر پزشک متخصص است. توجه داشته باشید که تشیخص مهم ترین بخش درمان کبد چرب است. به طور معمول پزشک در بررسی فیزیکی ممکن است با لمس یا ایجاد فشار در ناحیه ‌ی کبد به التهاب آن پی ببرد. چنانچه کبد شما در اثر التهاب بزرگ شده باشد، قابل لمس خواهد بود؛ البته در شرایطی هم کبد شما دچار التهاب شده اما از لحاظ ابعادی بزرگ ‌تر نشده است. سپس او با بررسی آزمایشات دیگر یکی از روش های زیر را برای تشخیص کبد چرب به شما توصیه می کند که باید مطابق آن عمل کنید.

  • ۰
  • ۰

درمان سنگ کیسه صفرا

 

آمارها نشان می دهند که 42 درصد از موارد ابتلا به سنگ کیسه صفرا، بدون علامت هستند. گاهی سنگ تولید شده از کیسه صفرا در مجرای میان کیسه تا روده گیر می‌ افتد که در این صورت، ماده صفرا از مجرا وارد روده شده و باعث می ‌شود چشم‌های بیمار کاملا زرد شده و تب کند که به آن کلانژیت می گویند. در درمان سنگ کیسه صفرا دکتر روازاده، اعتقاد بر این است که سنگ‌ های صفراوی بدون علامت هستند و احتیاجی به اعمال جراحی نیست.