فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین راهکار برای درمان کم خونی ارثی، تشخیص نوع کم خونی است. بستگی به اینکه کم خونی به وجود آمده حاد باشد یا خطرناک، روش های درمانی توصیه می‌شود. به طور ابتدایی و معمولی، کم خونی ارثی با تعویض خون و مصرف داروهای پیوسته، قابل کنترل و حتی درمان است.

در مواردی که کم خونی بسیار شدید باشد و جان فرد را تهدید کند، از پیوند مغز استخوان استفاده می شود. آنچه باید به آن دقت کنید این که تاثیرگذاری روش های درمان کم خونی ارثی در گذر زمان اتفاق می ‌افتد.

اگر در ابتدای مسیر درمان کم خونی ارثی، هیچ تغییری در جهت مثبت بودن روش های درمانی مشاهده نکردید، نباید ناامید شوید؛ روش درمانی را دنبال کنید. البته لازم به ذکر است که علائم کم خونی خفیف اگر ظاهر نشوند، در نهایت، باعث پیشرفت بیماری می‌شود و روش‌های درمانی باید سخت تر انجام گیرد. به همین دلیل توصیه می کنیم، حتماً آزمایش های تشخیصی که مربوط به آزمایش خون است را انجام دهید.

 

بهترین روش های گیاهی درمان کم خونی در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

قیمت فروش دانه قهوه

خرید و فروش دانه قهوه عربیکا در در بازارهای جهانی رواج دارد؛ در کشور ما نیز دانه عربیکا یکی از محبوب‌ ترین قهوه هایی است که در بازار قهوه خرید و فروش می شود. در این بخش قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که در فروش دانه قهوه عربیکا، فروشندگان باید مد نظر قرار دهند. این نکات قطعاً شما را شگفت زده خواهد کرد. با ما همراه باشید. 

  • تفاوت ها را بشناسید!

مهم ترین نکته ای که یک فروشده برای فروش دانه قهوه عربیکا باید بداند، انواع مختلف دانه های قهوه عربیکا است. اگر از عاشقان نوشیدن قهوه نباشید احتمالاً شگفت زده خواهید شد اگر به شما بگوئیم دانه های قهوه عربیکا انواع مختلفی دارد. بنابراین وقتی برای خرید دانه قهوه عربیکا به فروشگاه رفته یا از فروشگاه های آنلاین اقدام به خرید کردید باید حتما در خصوص نوع دانه قهوه عربیکا اطلاعاتی داشته باشید تا بهترین خرید را انجام دهید. در ادامه انواع مختلف دانه عربیکا و ویژگی های آن را با هم مرور می کنیم.

  • قهوه عربیکا کنیا

خرید و فروش دانه قهوه عربیکا کنیا تحت عنوان برندهای مختلفی انجام می شود. قهوه عربیکا کنیا تاریخچه جالبی دارد. یکی از قطب های اصلی تولید و پرورش گیاه قهوه کنیا است که تاریخچه درخشانی در تولید قهوه دارد. داستان از آن جایی شروع می شود که در سال 1900 بریتانیایی ها بر ساکنین کنیا مسلط شدند. در همین سال ها اهالی کنیا به عنوان برده در مزارع مشغول به کار شدند و توانستند با کار فراوان به یکی از قوی ترین کشاورزان تبدیل شوند. اما متاسفانه این موفقیت دیری نپایید و اروپایی ها با دیدن پیشرفت کنیایی ها مانع تولید و فروش دانه قهوه عربیکا در کنیا شدند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

علاوه بر گیاهان دارویی و سبزیجات معطر، یکی دیگر از مهمترین روش های درمان کم خونی با طب سنتی شامل مصرف سبزیجات برگ دار به ویژه برگ ‌های سبز تیره است. مصرف اسفناج و کلم بروکلی می‌تواند آهن مورد نیاز بدن شما را تامین کند. بهتر است مصرف این سبزیجات را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

مصرف منابع گوشتی نظیر جگر و برخی از غذاهای دریایی نظیر ماهی سالمون یا ماهی ساردین به رفع کم خونی کمک می کند. تهیه سوپ مخصوص که با انواع لوبیا تهیه شده است نیز برای درمان کم خونی بسیار توصیه شده است. فراموش نکنید که قهوه باعث می شود سطح آهن خون، کم شود و بنابراین، برای رفع کم خونی، تا کنون توصیه نشده است!

 

لیست بهترین مواد غذایی سرشار از آهن در سایت فدولا 

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

برنامه رژیم غذایی برای افراد چاق

زمانی که یک ماده را سالم قلمداد می کنیم، بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌ توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی می ‌خورید، باز هم باید در مقدار مصرف آن ها دقت کنید، چرا که کالری این غذاها بالاست. برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن بر پایه استفاده صحیح و به اندازه از مواد غذایی سالم است و نه اینکه مصرف بی رویه مواد سالم. گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می ‌شود.

حذف گلوتن فقط در صورتی مجاز است که مبتلا به بیماری سلیاک باشید و یا از مشکل عدم تحمل این ماده رنج ببرید. درست است که تمام برنامه ‌های غذایی که از راه حذف گلوتن پیش می‌ روند، منجر به کاهش وزن می ‌شوند اما عارضه های شدیدی هم به جای می گذارند. حذف بی ‌دلیل یک گروه غذایی باعث می ‌شود دچار کمبود مواد مغذی و دیگر مشکلات سلامتی شوید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 یکی دیگر از راهکارهایی که به رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو کمک می کند، دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی است. از رژیم غذایی حاوی فیبر محلول استفاده کنید؛ فیبرهایی که محلول در آب باشند، مقدار زیادی آب را جذب می کنند و موجب کاهش سرعت حرکت غذاها در دستگاه گوارش می شوند؛ بنابراین منجر می شود که غذا مدت زمان بیشتری در معده باقی بماند و احساس سیری کنید. فیبر محلول در آب در رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو موجب می شود کالری کمتری دریافت کنید و جذب مواد غذایی بهتر انجام شود. با مصرف مواد غذایی حاوی فیبر یا مکمل های غذایی فیبردار، به تناسب اندام خود و حذف چربی های شکم و پهلو کمک می کنید.

 

بهترین رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو را از سایت فدولا دریافت کنید.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان کولیت دکتر خیراندیش

در اواخر سال 2017، سازمان نظارت بر غذا و داروی امریکا، نوع جدیدی از داروی مهار کننده را برای موارد شدید بیماری کولیت تایید کرد. این دارو که با نام توفاسیتینیب برای درمان کولیت اولسراتیو رونمایی شد، اولین داروی خوراکی مورد استفاده برای حالت شدید بیماری بود. قبلا این دارو برای درمان آرتروز پسوریاتیک و آرتروز روماتیسمی مورد تایید قرار گرفته بود. بیشترین اثر این دارو را می توان به کاهش التهاب مرتبط با بیماری نسبت داد. برطرف شدن التهاب، به روند درمان، سرعت خیلی بیشتری می بخشد. 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 شیرین بیان
در ریشه این گیاه، ترکیبی به نام گلابریدین موجود است که توانایی دارد از بیان ژن های سرطانی و همچنین پیشرفت روند سرطان جلوگیری کند؛ اما این ترکیب، تنها ترکیب موجود در شیرین بیان نیست که توانایی مبارزه با سرطان را دارا می باشد و ترکیبات دیگر مشابه گلابریدین نیز در شیرین بیان یافت شده است. در یکی از مقالات دانشگاه بریستون به وضوح به این مورد اشاره شده که درمان سرطان ریه خوش خیم با شرین بیان امکان پذیر است.

 

خار شیری 
محققان برزیلی دریافتند که پس از گذشت 72 ساعت از مصرف خار شیری، مرگ یاخته های سرطانی آغاز می شود. خار شیری یا خار مریم، از گذشته دور به عنوان یک محافظ کبد شناخته می شود، اما پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه ممکن است از جمله بهترین داروهای طبیعی برای درمان سرطان خوش خیم باشد. ترکیبی به نام سیلیمارین که در این گیاه وجود دارد می تواند با روش های مختلف با سرطان مبارزه کند. 

 

 رزماری برای توقف چرخه سلولی سلول های سرطانی
این گیاه، خاصیت ضد میکروبی دارد و سال هاست که از آن برای درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی و برونشیت استفاده می‌شود. رزماری به عنوان یک درمان سرطان خوش خیم حاوی ترکیبی به نام کارنوسول است و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌ دهد که این ترکیب به سرعت چرخه سلولی سلول های سرطانی را متوقف می کند. در موارد شدید سرطان، کارنوسول می تواند سرعت چرخه را کاهش دهد.

 

اوکالیپتوس 
در این گیاه ماده ای تحت عنوان سینئول وجود دارد که تصور می شود توانایی بالایی در درمان سرطان های مختلف داشته باشد. آنچه از منابع علمی معتبر قابل استناد بدست آمده، این است که دانشمندان هنوز دلیل قانع کننده ای برای قابلیت این گیاه در درمان سرطان ها نیافته اند؛ اما یک چیز را به طور واضح بیان می کنند و آن، این است که درمان گیاهی سرطان ریه خوش خیم با اکالیپتوس امکان پذیر است.

 

جدیدترین روش های کشف شده درمان سرطان در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

پژوهش های متعددی ثابت کرده اند که ورزش و تحرک بدنی می تواند از بزرگ شدن این غده جنسی جلوگیری و به مدیریت علائم بزرگی آن و همچنین درمان پروستات کمک کند. در یک تحقیق، 40 هزار نفر داوطلب برای بررسی درمان پروستات با ورزش مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است که مردانی که فعالیت بدنی متوسط یا جدی دارند؛ در مقایسه با افراد کم تحرک برای طولانی مدت، احتمال کمتری برای ابتلا به مشکلات پروستات برای آن ها وجود دارد.

همچنین در این پژوهش که 5 سال به طول انجامید، مشخص شد افرادی که در هفته 6 ساعت یا بیشتر ورزش می کنند، 40 تا 60 درصد کمتر از افرادی که در هفته کمتر از 2 ساعت ورزش و فعالیت بدنی می کنند، احتمال ابتلا به این بیماری را داشتند.

نتیجه کلی این آزمایش که در سال 2018 به چاپ رسید، هیاهوی زیادی به پا کرد و این هنجار را در میان مردان به تثبیت رسانید و در جواب این سوال که آیا ورزش توانایی کاهش اندازه پروستات را دارد ؟ را داد: که درمان پروستات با ورزش امکان پذیر است. لازم به ذکر است که اکثر بیماری های پروستات با سندرم متابولیک ارتباط قوی دارد.

این سندرم شامل چاقی شکمی، افزایش قند خون و تری گلیسیرید، کاهش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا  و فشار خون بالا است. اگر شما سعی کنید در کنار ورزش و تحرک رژیم غذاییتان را هم به سمت سلامت محوری هدایت نمایید، به طور حتم درمان پروستات برای شما در کوتاه ترین زمان ممکن صورت خواهد پذیرفت.

 

جدیدترین روش های درمان پروستات در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

بهترین ردمان خانگی استرس با قهوه

در اکثر بیماران استرس فکری به این صورت خود را نشان می دهد که افکار مزاحم به صورت پی در پی به ذهن فرد می آید و فرد توانایی رهایی از آن ها را ندارد. تمرکز ذهنی فرد روی یک مطلب به طوری که فرد نمی تواند آن فکر را از خود دور کند، استرس فکری را که با نام وسواس فکری هم شناخته می شود، خلق می کند. درمان این نوع اختلال طولانی است و به صبر و حوصله بیمار، خانواده و حتی روانپزشک نیاز است. امکان دارد مراحل درمان استرس فکری بسته به شدت آن سال ها طول بکشد.

عده ای تصور می کنند با مصرف دارو بیماری کاملا بهبود می یابد. در صورتی که این تصور اشتباه است و داروها تنها علائم بیماری را کنترل می کند. برخی از متخصصان حوزه روان شناختی ذهن می گویند که استرس فکری بر اثر تجربیات و اتفاقات گذشته در بیمار ایجاد می شود. تجربیات گذشته فرد در بخشی از مغز به نام حافظه روندی ذخیره می شود و در رفتار ، افکار و احساسات تاثیر زیادی دارند.

ما نسبت به این بخش مغز هشیاری نداریم و نمی توانیم آن را آن طور که باید کنترل کنیم و تسلیم آن می شویم. هرچه فرد بتواند راحت تر و سریع تر افکار خود را از تمرکز هول این موضوعات دور کند، درمان استرس فکری سرعت بیشتری می گیرد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

کشور برزیل، اولین و برترین تولید کننده قهوه در جهان است؛ پس از آن کشور ویتنام و اندونزی و کلمبیا قرار دارند.  خرید قهوه و فروش قهوه مربوط به این کشورها با قیمت نسبتاً بالا به بازارهای جهانی ارائه می‌شود؛ چرا که همانند این قهوه های مرغوب را در هیچ کجای جهان نمی توانید پیدا کنید! گیاه قهوه از آفریقا به دیگر نقاط پراکنده می شود و در درجه اول این گیاه در مناطق استوایی آمریکا، هند، آفریقا و جنوب شرقی آسیا کشت می شود.

 

 

خرید انواع مرغوب ترین قهوه ها با تخفیف ویژه در سایت فدولا

 

  • فدولا