فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان چاقی با دارو

از میان داروهایی که برای درمان چاقی وجود دارند، داروهای گیاهی پر فروش تر و پرطرفدارتر هستند. بسیاری از افراد ترجیح می ‌دهند از روش طب سنتی و با داروهای گیاهی، وزن خود را کاهش دهند. درمان چاقی با داروهای گیاهی و مکمل های گیاهی ممکن است اثرات جانبی در گوارش، احساس تهوع شکم، درد و نظایر اینها در فرد ایجاد کند، بنابراین هر داروی گیاهی را نمی توانید برای کاهش وزن مصرف کنید.

داروهای گیاهی که بر مبنای کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و چربی سوزی وجود دارند، گزینه اول در روش درمان چاقی با دارو هستند. یکی از این داروهای گیاهی، مکمل قهوه سبز است که برای کاهش اشتها و کمک به چربی سوزی، بسیار  توصیه شده است. مکمل قهوه سبز، کافئین مناسبی دارد و می تواند متابولیسم فرد را افزایش دهد. قیمت قهوه سبز در مقایسه با قیمت قهوه های اسپرسو، قهوه عربیکا، قهوه برزیلی، قهوه جامائیکا و سایر قهوه های کافئین دار خارجی، ارزان ‌تر است، بنابراین می‌توانید به ‌راحتی، قهوه سبز را تهیه کنید.

درمان چاقی با دارو و مکمل های گیاهی، اثرات جانبی خاص خود را دارد. برخی از مکمل ها بر روی گوارش تاثیر دارند اما از طرف دیگر باعث مشکلاتی در دفع می شوند. برخی از داروهای گیاهی، اشتها را کاهش می دهند اما به همان میزان، باعث ضعف بدنی می شوند. برخی دیگر از مکمل های گیاهی ممکن است آنزیم های تحریک اشتها را کنترل کنند، اما در مقابل برای خانم های باردار یا افراد مبتلا به فشار خون یا دیابت هرگز مفید نباشند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

با روند رشد بیماری MS دانشمندان زیادی در نقاط مختلف به دنبال کشف راه هایی برای درمان آن هستند. محققان کشور های زیادی توانسته ‌اند، نظریات و فرضیه های گوناگونی را در زمینه درمان این بیماری ارائه بدهند، اما بعضی از آن ها از اعتبار علمی کافی برخوردار نبوده و رد شده اند. یکی از کشورهایی که پیشتاز در زمینه درمان ام اس بوده است و پا به پای کشور های دیگر برای کشف درمان تلاش کرده، کشور کانادا است.

مسئله درمان ام اس در کانادا زمانی مطرح شد که آمار جهانی نشان داد 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند. با پیش آمدن این آمار محققان کانادایی تصمیم به کشف درمان های نوین گرفتند؛ چرا که این آمار در طول چند سال به دو و نیم میلیون نفر در سال 2018 رسیده است و همچنان در حال پیشرفت است.

نحوه درمان ام اس در کانادا 
محققان زیادی در چند سال اخیر تمام سعی خود را برای کشف درمان ام اس در کانادا به کار گرفته اند تا این که محققان دانشگاه اوتاوا توانستند با تقویت سیستم دفاعی بدن، تا حدی این بیماری را درمان کنند. این روش درمانی بر پایه ی استفاده از سلول‌ های بنیادی خون ساز است و مشابه نمونه انجام شده آن در آمریکا است. ولی این بار محققان توانستند با انجام فرایندهایی، درصد موفقیت این روش را افزایش دهند.

در این روش، ابتدا سیستم ایمنی فرد که در حال حمله به غلاف میلین سلول‌ های عصبی است را هدف می ‌گیرد و با شیمی درمانی با دوز بالا، شروع به از بین بردن آن ها می کنند. این روش IAHSCT نام دارد. بعد از نابودی سلول های مخرب سیستم ایمنی، سلول های بنیادی را دوباره به فرد پیوند می زنند تا با قرار گیری آن ها در مغز استخوان، فعالیت بدن بیمار برای ساختن سلول های ایمنی جدید آغاز شود.

پروفسور لانگ می ‌گوید: مشکلی که بر سر راه روش های قبلی درمان ام اس در کانادا وجود دارد، حافظه ی قوی سلول‌ های سیستم ایمنی است به گونه ای که این حافظه باعث می ‌شود وقتی سلول‌ های سیستم ایمنی یک ماده را بیگانه تلقی کردند، دفعات بعد نیز آن را بیگانه تلقی کنند. این حافظه باعث می‌ شود تا درمان ها بی پاسخ بماند. اما در این روش از آن جایی که سلول ‌های جدید تولید می‌ شوند، حافظه ای برای حمله به سیستم عصبی ندارد و دیگر آن ها را بیگانه تلقی نمی کنند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 

بوسولیا
Boswellia، به دلیل قابلیت های ضد التهابی، توسط پزشکان برای درمان درد مفاصل در طب سنتی توصیه می شود. این ماده از صمغ درختان بوسولیا بومی هند گرفته می شود. Boswellia به شکل قرص و کرم های موضعی موجود است.

زنجبیل
زنجبیل با عطر و طعم قوی، دارای خواص ضد التهابی است و یکی از درمان درد مفاصل در طب سنتی محسوب می شود. تحقیقات نشان داده است مصرف زنجبیل می تواند به کاهش تورم مفصل و آرتروز شود. در طب سنتی و طب چینی از زنجبیل برای افزایش گردش خون استفاده می شد؛ این ادویه سنتی باعث ایجاد گرما و بهبودی در ناحیه آسیب دیده می شود. تحقیقات نشان می دهد استفاده از زنجبیل برای درمان انواع آرتریت ها مناسب است.

چای سبز
چای سبز یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است و از آن برای کاهش التهاب در بدن استفاده می شود. مصرف چای سبز برای درمان التهاب و تورم مفاصل به شکل نوشیدنی یا فشرده قرص مانند، بسیار محبوب است. چای سبز می تواند یک روش درمان درد مفاصل در طب سنتی باشد.

زردچوبه
زردچوبه یک پودر زرد رنگ و یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین ادویه های جهان است. از آن در پخت و پز استفاده می شود. همچنین دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد. کورکومین (Curcumin)، ماده مؤثر موجود در زرد چوبه، سالها است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف انواع دیگر گیاهان، ترکیبات موجود در زرد چوبه در کاهش درد مفاصل، بهتر عمل کند.

پوست درخت بید
استفاده از پوست درخت بید یکی از قدیمی ترین روش های درمان التهاب - درمان درد مفاصل در طب سنتی- است. مردم در زمان بقراط (قرن پنجم قبل از میلاد) برای درمان شرایط التهابی، پوست درخت بید را می جویدند. این گیاه برای تسکین درد مفاصل مرتبط با استئوآرتریت، به ویژه در زانوها، کمر و گردن مناسب است. این روش درمانی به صورت خوراکی یا چای یا قرص توصیه شده است. دریافت مقدار مناسب این پوست درخت بید بسیار مهم است. مصرف بیش از حد می تواند باعث ایجاد بثورات و سایر انواع التهاب پوستی شود. اگر خون شما رقیق است هستید و یا به آسپیرین حساسیت دارید، از پوست بید استفاده نکنید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

خرید اینترنتی قهوه

خرید اینترنتی قهوه

وقتی نوبت به خرید اینترنتی قهوه (خرید پودر قهوه و دانه های قهوه) از طریق فروشگاه های آنلاین می رسد، تعداد بی شماری وب سایت را می توانید پیدا کنید که انواع دانه های قهوه تازه، دانه های بو داده قهوه، دانه های قهوه ارگانیک، دانه های قهوه خام و حتی دانه های قهوه از سراسر جهان را تأمین کرده اند. انتخاب میان این تنوع، بسیار دشوار و گیج کننده است! قبل از سفارش و خرید قهوه از یک شرکت آنلاین یا فروشگاه اینترنتی دانه های قهوه، مهم است که وب سایت آنها را ارزیابی کنید و بشناسید که دقیقاً شما دانه های قهوه را به چه کسانی سفارش می دهید.  در اینجا 9 نکته مفید و کاربردی ارائه داده ایم که به شما در خرید قهوه کمک می کند. هنگام جستجوی فروشگاه آنلاین دانه های قهوه میتوانید از این موارد به عنوان یک راهنما استفاده کنید.

بسته بندی در خرید اینترنتی قهوه

در خرید اینترنتی قهوه به بسته بندی ها بسیار دقت کنید. بسته بندی دانه های قهوه در فروشگاه آنلاین باید به گونه ای تنظیم شده باشد که شما از نظر نیاز خود به خرید قهوه، یک مورد را انتخاب کنید. به طور مثال، بسته بندی 200 گرمی، 500 گرمی .  بهترین بسته بندی قهوه، ظرف بسته شده تحت خلأ است. دانه های قهوه تازه بو داده شده، به مدت یک هفته پس از برشته شدن، مقدار کمی گاز آزاد می کنند. این گازهای منتشر شده به راهی برای خروج نیاز دارند.  دریچه یک طرفه، روی بسته بندی ها بسیار مهم است زیرا ورود کوچک ترین مقدار هوای به بسته ها باعث می شود دانه های قهوه تازه بو داده شده، سریع تر کهنه شوند و دانه ها بوی خارج را جذب می کنند. به این ترتیب، بو و طعم خاص قهوه از بین می رود.

در خرید قهوه به دنبال فروشگاه هایی باشید که دانه های قهوه را در اندازه های مختلف بسته بندی کرده اند. خرید عمده قهوه، خرید عمده دانه قهوه یا خرید پودر قهوه در انواع مختلف در کیسه یا بسته های مختلف از طریق فروشگاه های اینترنتی هم امکان پذیر است. یک فروشگاه خوب برای خرید اینترنتی قهوه نیز دانه های قهوه را در کیسه های 1 کیلوگرمی به فروش می رساند. معمولاً در صورت درخواست ویژه مشتریان، فروشگاه آنلاین دانه های قهوه نیز مایل است بسته های چند صد گرمی یا فروش ساشه قهوه پودری را برای تست برای شما ارسال کند. این کیسه های کوچک دانه های قهوه یا پودر قهوه معمولاً ارزان قیمت است؛ تقریباً به قیمت یک نوشیدنی خاص در کافی شاپ مورد علاقه شما!

تازه بودن دانه های قهوه

یک نکته مهم در خرید قهوه وجود دارد و آن هم این است که بسیاری از فروشگاه های آنلاین دانه های قهوه پس از ثبت سفارش، در حالت ایده آل، دانه های قهوه تازه بو داده شده را برای مشتری آماده می کنند. این یعنی دانه های قهوه همیشه و در هر زمان، تازه به دست شما می رسند و عطر و طعم واقعی خود را دارند. این کار باعث می شود که تازه ترین دانه های قهوه با بالاترین کیفیت تضمین شده برای مشتری ارسال شود. هرچه فاصله زمانی برشته کردن و تفت دادن و رسیدن به مقصد شما کمتر باشد، بهتر است.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 

شاید سنگ صفرا، یک قطعه چند میلیمتری بیشتر نباشد؛ اما همین قطعه عوارضی را ایجاد می کند که سرطان، یکی از مهمترین آن ها است. موضوع خطرناک بودن یا نبودن سنگ صفرا برای بسیاری از مردم ابهام برانگیز است؛ اما با اندکی مطالعه می توان مقالاتی با موضوع این که ایا سنگ کیسه صفرا خطرناک است را پیدا کرد که در تمامی آن ها به خوبی به این موضوع پرداخته شده است. جالب است بدانید که علت سرطان کیسه صفرا در بسیاری از موارد، سنگ صفرا است.

سنگ های صفراوی، رسوبات نمکی مختلف با درصد ترکیب متفاوت هستند که اگر اقدامات درمانی مناسب برای آن ها لحاظ نشود، بزرگ شده و کم کم وارد مجرای صفراوی مشترک می شوند. در این زمان راه برای عبور بیلی روبین و بیلی وردین وجود نخواهد داشت و این دو ماده از راه های دیگری به جای وارد شدن به محل روده ها به خون وارد شده و یرقان را ایجاد می کنند. از سوی دیگر انسداد مسیر به صفرا و کبد فشار مضاعف اعمال کرده و باعث التهاب و حتی سرطان در آن ها می شود. این در صورتی است که درمان سنگ صفرا اگر به موقع باشد، هیچکدام از این مشکلات بروز نخواهند کرد.

پاکسازی کیسه صفرا در طب سنتی
سنگ های صفراوی رسوبات سختی هستند که در کیسه صفرا ایجاد می شوند. دو نوع سنگ کیسه صفرا وجود دارد:

سنگ های صفراوی کلسترولی که شایع ترین آنها هستند و از کلسترول اضافی تشکیل شده اند.
سنگ های کیسه صفرا رنگدانه ای که از بیلی روبین اضافی تشکیل شده اند.
جراحی، یک روش درمانی رایج برای سنگ کیسه صفرا است، اما ممکن است بتوان آنها را با داروهای طبیعی درمان کرد. برای یادگیری درمان های طبیعی برای سنگ کیسه صفرا، به علاوه نکات مهم برای کمک به پیشگیری از این وضعیت، ادامه مطلب را مطالعه کنید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان چاقی سریع

  • داشتن برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم

پیروی از یک برنامه غذایی سالم با کالری کمتر، اغلب اولین قدم برای درمان اضافه وزن و چاقی است. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند نیز باید هنگام شروع برنامه غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم را شروع کنند. فعال بودن ممکن است به شما در سوزاندن کالری کمک کند. فعالیت بدنی منظم به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

  • تغییر عادات روزمرگی و سبک زندگی

تغییر عادات غذا خوردن و فعالیت بدنی و شیوه زندگی دشوار است، اما با برنامه دقیق، تلاش، حمایت منظم و صبر، ممکن است بتوانید وزن خود را کاهش داده و سلامت خود را بهبود ببخشید. نکات زیر ممکن است به شما کمک کند در مورد راه های کاهش وزن، درمان چاقی سریع، انجام فعالیت بدنی منظم و بهبود سلامتی در دراز مدت فکر کنید. در این مورد به توضیحات زیر توجه کنید:

نکته اول: برای شکست ها آماده باشید؛ شکست خوردن در کاهش وزن، یک اتفاق طبیعی است. پس از یک شکست، مانند پرخوری در یک جمع خانوادگی یا محل کار، سعی کنید دوباره اراده خود را تقویت کرده و بر بازگشت به برنامه غذایی سالم خود در اسرع وقت تمرکز داشته باشید. سعی کنید فقط زمانی که پشت میز غذاخوری یا میز آشپزخانه خود نشسته اید غذا بخورید. در محل کار، از مکان هایی که امکان پذیرایی وجود دارد اجتناب کنید. 

نکته دوم: اهداف خود را از کاهش وزن تعیین کنید. داشتن اهداف خاص می تواند به شما کمک کند در مسیر صحیح درمان چاقی سریع قرار بگیرید. به جای این که "فعال تر باشید"، هدف خود را 15 تا 30 دقیقه قبل از کار یا ناهار، مثلاً روزهای دوشنبه و جمعه، مرور کنید. برنامه پیاده روی را حداقل 3 روز در هفته قرار دهید.

  • برنامه های رژیم غذایی صحیح را برای کنترل وزن دنبال کنید

برخی از افراد از برنامه اصولی برای مدیریت وزن بهره مند هستند. در یک برنامه مدیریت وزن، پزشکان متخصص تغذیه، برنامه ای دقیق و متنوع و البته کاربردی را فقط برای شما طراحی می کنند و به شما در اجرای برنامه درمان چاقی سریع کمک می کنند. این برنامه ها شامل رژیم کم کالری، افزایش فعالیت بدنی و راه هایی برای کمک به شما در تغییر عادات غذایی و رعایت آنها است. برخی از افراد ممکن است از برنامه های آنلاین مدیریت وزن یا اپلیکیشن های کاهش وزن نیز سود ببرند.

  • استفاده از داروهای کاهش وزن

وقتی عادات غذایی سالم و فعالیت بدنی برای کاهش وزن و درمان چاقی فرد، کافی نباشد، پزشک ممکن است داروهایی برای درمان اضافه وزن و چاقی او تجویز کند. شما باید سعی کنید برنامه غذایی سالم خود را رعایت کنید و در حین مصرف داروهای کاهش وزن، به فعالیت بدنی منظم خود ادامه دهید. ممکن است تبلیغات زیادی را از داروهای گیاهی و مکمل های غذایی معجزه آسا مشاهده کنید که ادعا دارند به شما کمک می کنند وزن خود را فوری و بسیار سریع کاهش دهید. اما بسیاری از این ادعاها صحت ندارند. برخی از این مکمل ها حتی می توانند عوارض جانبی جدی و خطرناکی داشته باشند. قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی یا مکمل های غذایی به منظور کاهش وزن و یا درمان چاقی سریع، با پزشک خود مشورت کنید.

  • استفاده از دستگاه های کاهش وزن

اگر نتوانسته اید وزن خود را کاهش  دهید، پزشک ممکن است دستگاه های کاهش وزن را برای شما توصیه کند. از آنجا که دستگاه های کاهش وزن به تازگی تأیید شده اند، محققان اطلاعات دراز مدت در مورد ایمنی و اثربخشی آنها ندارند. برخی از دستگاه های کاهش وزن شامل سیستم تحریک الکتریکی، سیستم بالون معده، سیستم تخلیه معده، لیزرهای کم توان برای لاغری و ... می باشند. این روش ها اگرچه یکی از روش های درمان چاقی سریع هستند اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که فرد، پس از مدتی مجدداً به افزایش وزن دچار نشود!!

  • عمل جراحی چاقی

جراحی چاقی، شامل چندین نوع عمل جراحی است که با ایجاد تغییراتی در سیستم گوارش به کاهش وزن و درمان چاقی سریع کمک می کند. اگر چاقی مفرط دارید و نتوانسته اید وزن کافی را برای بهبود سلامتی خود کاهش دهید یا از کاهش وزن خود با سایر روش های درمانی نتیجه ای نگرفته اید، جراحی چاقی ممکن است یک گزینه خوب برای شما باشد. در صورت داشتن مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت نوع 2 یا بیماری های کبدی و قلبی، مربوط به چاقی، جراحی چاقی ممکن است در سطوح پایین چاقی گزینه ای مناسب باشد. جراحی چاقی می تواند بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، به ویژه دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد. البته جراحی برای تمام افراد چاق پیشنهاد نمی شود. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

انواع بیماری ام اس

در این نوع از بیماری ام اس که به ام اس پیشرونده مرحله یک نیز معروف است، بیمار از ابتدا دچار پشرفت می شود، اما پیشرفت بیماری همراه با عودهای حاد و شدید رخ می دهد. در حدود 5 الی 10 درصد از بیماران، انواع بیماری ام اس پیشرونده مرحله یک را تجربه می کنند. وضعیت بیماران مبتلا به این مورد تقریبا به صورت ممتد بدتر می شود. ممکن است گاهی وضعیت این بیماران برای مدت کوتاهی ثابت بماند یا بیمار به طور موقتی به میزان اندکی بهبود یابد. درمان ام اس عودکننده پیشرونده وابسته به مصرف دارو است؛ اما علائم آن هیچ گاه به طور کامل برطرف نمی شود. سن شروع این شکل از انواع بیماری ام اس در حدود 40 سالگی است. فرد با این ام اس موارد زیر را تجربه می کند:

  • موارد مشخص عود بیماری که به حملات شدید عملکرد نورولوژیکی می انجامد.
  • پس از عود و میان حملات، زمانی که پیشروی بیماری متوقف می شود، دوره های بازیابی نسبی یا کامل صورت می پذیرد؛ اما طیف آن ها ضعیف است.
  • نشانه های خفیف تا شدید برای مدت طولانی

شناخت ام اس پیشرونده اولیه، قدمی مهم در درمان ام اس
 این مورد از انواع بیماری ام اس دوره های عود کننده و بهبود ندارد. این فرم به آرامی و به طور مداوم از زمان شروع آن پیشرفت می کند. علائم در همان میزان شدت، بدون کاهش می مانند. علائم ومشکلات بیمار مکررا روی می دهند. ام اس پیشرونده اولیه، تقریبا در 15 درصد از افراد تشخیص داده می شود. شیوع این نوع از ام اس در مردان و زنان یکسان است. درمان ام اس پیشرونده اولیه بسیار سخت است؛ به خصوص که دوره های بهبود هم وجود ندارد. معمولا درمان ام اس با توجه به شواهد بالینی توسط پزشک تعیین می شود.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان گیاهی آلزایمر

انتخاب گروه های غذایی مفید و تغییر سبک زندگی بیش از آن که تصورش را بکنید در درمان آلزایمر نقش دارند. رژیم های زیر در تمام دنیا برای درمان آلزایمر و مقابله با آن به کار گرفته شده اند و بررسی آن ها جایی برای سوال برای درمان آلزایمر چه بخوریم ، جای نمی گذارد.

قهوه
توصیه های زیادی در مورد درمان بیماری های زوال عقل با قهوه و مواد کافئین دار وجود دارد. همچنین درمان به کمک این دسته از مواد مخالفان و موافقان زیادی هم دارد. پژوهشگران زیادی در پاسخ به سوال که برای درمان آلزایمر چه بخوریم ، قهوه را توصیه می کنند اما بسیاری هم بیمار را از مصرف آن منع می کنند اما در کل دانه های قهوه ای رنگ این مورد، در کاهش فشارخون و بهبود گردش خون در مغز و قلب نقش مؤثری ایفا می‌ کنند. طبق مطالعات اخیر، خوردن یک قرص کافئین بعد از یادگیری، بازیابی حافظه را تا 36 ساعت بعد تقویت می ‌کند.

ویتامین E 
دانشمندان بر این باورند که این ویتامین به دلیل خاصیت آنتی‌ اکسیدانی خود می ‌تواند به کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر کمک کند. مطالعات نشان داده ‌اند که بیماران مبتلا به آلزایمر اغلب سطح کمتری از این ویتامین را دارند. برای افزایش سطح ویتامین ای در بدن اصلا نیازی به استفاده از مکمل های گران قیمت نیست و تنها کافی است شما به سراغ غذاهایی مانند ماهی بروید که سرشار از این ویتامین هستند.

اسیدهای چرب امگا
پژوهش های علمی نشان داده‌ اند، امگاها به خصوص نوع 3 می ‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش بدهد. شما می ‌توانید با مصرف ماهی ‌های چرب مانند سالمون، قزل ‌آلا و ماهی تن در طول هفته، روند بیماری را کند کنید. گردو، بذر کتان و روغن زیتون هم با دارا بودن امگا 3 قابل ‌ملاحظه از تجمع پروتئین‌ های مضر در مغز جلوگیری می ‌کنند. وقتی بیماران می پرسند که برای درمان آلزایمر چه بخوریم ، ماهی سالمون بهترین توصیه ای است که می توان به آن ها کرد.

فلاونوییدها
این دسته از مهم ‌ترین آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند که نه‌ تنها احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش می ‌دهند، بلکه بیماری های مختلف دیگر را هم درمان می کنند. گل ‌کلم، اسفناج، لوبیا و ... غنی از این ماده غذایی هستند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

محققان دلایل متعددی را برای درد مفاصل در زنان بیان می کنند، اما هرچه بیشتر بررسی کنیم در نهایت مهم ترین علل درد مفاصل در زنان به یکی از موارد زیر برخواهد گشت:

فیزیولوژی بدن
بدن زنان به شکلی طراحی شده که از عهده زایمان برآید؛ به همین دلیل تاندون های قسمت های تحتانی بدنشان نسبت به مردان قابلیت کشسانی بیشتری دارد. اما این ویژگی خود علت درد مفاصل در زنان در دراز مدت است؛ چرا که دامنه ی حرکت مفاصل خانم ها کمی بیشتر از مردان است و در نتیجه، با توجه به اینکه که مفاصل پایداری و ثبات کمتری دارند، مستعد آسیب بیشتری می شوند. همچنین چون استخوان ران خانم ها پهن تر از زانوهایشان است، مفاصل زانوها مانند مردان، کاملا در راستای عمود  قرار نمی گیرد. که این عامل هم درمان درد مفاصل را با مشکلاتی همراه می کند وهم در صورت عدم تحرک در دراز مدت، بیماری هایی همچون آرتروز را ایجاد خواهد کرد.

ژن ها، پلی به سمت بیماری ها
بنظر میرسد که آرتروز در بین افراد یک خانواده به ارث می رسد و ارتباط ژنتیکی نزدیکی بین زنان درگیر آرتروز در یک خانواده وجود دارد. علت درد مفاصل در زنان همیشه ژن ها نیستند. زنانی که مادران آن ها بیماری های مفصلی دارند، احتمالا در همان مفاصل و در حدود همان سن و سال به آرتروز دچار خواهند شد. محققان دریافته اند که آرتروز دست و زانو از نظز ژنتیکی با هم مرتبط اند. متاسفانه درمان درد مفاصل در موارد این چنینی دشوار و حتی غیرممکن است.

هورمون ها
دانشمندان بر این باورند که هورمون ها روی غضروف های مفاصل تغییرات ایجاد می کنند. این تعییرات باعث حرکت هموار و نرم استخوان ها می شوند و از درد حین حرکات مفصلی جلوگیری می کنند. در سنین پیش از یائسگی نمی توان هورمون ها را علت درد مفاصل در زنان دانست؛ چرا که هورمون استروژن از التهاب غضروف ها جلوگیری می کند. التهاب می تواند منجر به آرتروز شود. اما پس از یائسگی که سطح هورمون استروژن پایین می آید، غضروف ها این قدرت حفاظت را از دست می دهند و ریسک ابتلا به آرتروز بیشتر می گردد. در این صورت برای درمان درد مفاصل از هورمون های جایگزین استفاده می شود؛ اما عموما کارآیی بالایی ندارند.

چاقی و عدم تحرک
تکیه گاه بدن زانوها هستند. زمانی که فرد با مصرف بیش از حد مواد غذایی چاقی را به جان می خرد، در حقیقت فشاری چند برابری را به مفاصل خود وارد می کند. آمار نشریه دیلی میل نشان می دهد که چاقی مهم ترین علت درد مفاصل در زنان و مردان است. شاید بتوان در مورد علل دیگر از روش های درمانی استفاده نمود؛ اما درمان درد مفاصل در این مورد به دلیل آسیب شدید و ساییدگی مفصلی غیرممکن است و در بیشتر موارد نیاز به جراحی دارد.

 

بهترین روش های درمان درد مفاصل در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین و اصلی ترین مشتریان فروش دانه قهوه، صاحبان کافی شاپ ها هستند. خوشبختانه تجهیزات و لوازم پیشرفته برای استفاده در کافی شاپ ها وجود دارد. برخی از این مخزن ها به گونه ای طراحی شده است که دانه های قهوه را می توانید داخل آن بریزید و درب آن را مهر و موم کنید؛ به گونه ای که اکسیژن بر رطوبت به دانه های قهوه نرسد. کیسه‌های نگهداری قهوه نیز که از طریق فویل، پوشیده می شود برای این کار مناسب است. فروش دانه قهوه در بازارهای بین المللی برای صادرات و واردات، معمولاً در کیسه هایی که تحت شرایط خلاء پر شده‌اند و سپس مهر و موم شده، انجام می‌گیرد. این کار باعث جلوگیری از نفوذ اکسیژن و رطوبت به داخل کیسه های قهوه می شود. برخی از مخازن فولادی ضد زنگ نیز که شرایط بهداشتی را داشته باشند، برای ذخیره دانه های قهوه توصیه شده اند.

 

 

لیست قیمت خرید و فروش دانه قهوه در سایت فدولا

 

  • فدولا