فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

1. قهوه Kopi Luwak
اولین و گران ترین قهوه دنیا، Kopi Luwak نام دارد که طبق آخرین اطلاعات، بیشتر از 1300 دلار آمریکا در هر کیلوگرم به فروش می رسد! این یک عدد قابل توجه برای قیمت قهوه کیلویی است. منشأ قهوه Kopi Luwak در واقع از پسماند یک گربه گرمسیری که بومی آسیای شرقی، آفریقا و آسیای مرکزی است به دست می آید. نام این جانور، civet است که دارای یک دُم بلند و بدنی کشیده است.  اگر گربه گرمسیری یا "زباد نخلی آسیایی" با یکی از ارقام گیلاس قهوه ای تغذیه شود، چیزی که در نهایت از بدن جانور دفع می شود، حاوی قهوه Kopi Luwak است! شگفت آور است؟ اینطور فکر نمی کنید؟
کارشناسان عقیده دارند وقتی که این جاندار از میوه های گیلاس بومی تغذیه می کند، میوه از سیستم گوارش او می گذرد؛ آنزیم های دستگاه گوارش این جانور، دانه میوه را پردازش می کنند و عطر و طعم بهتری به آن می بخشند. وقتی این دانه قهوه را آسیاب و دَم می کنید، بهترین طعم و رایحه را دارد! جالب است بدانید قهوه گران قیمت دنیا یعنی Kopi Luwak، به طور عمده در کشورهای اندونزی، جزایر جاوه، بالی و سوماترا تولید می شود و بسیار طرفدار دارد!
                         
2. قهوه Black Ivory
دومین گزینه از گران ترین قهوه دنیا، قهوه Black Ivory نام دارد که با قیمت حدود 2500 دلار آمریکا در هر کیلوگرم به فروش می رسد! قیمت دانه قهوه خام Black Ivory، گران تر از قهوه کوپولوواک است. قهوه Black Ivory نیز منشأ شگفت انگیز دارد! این قهوه گران قیمت در واقع در یک منطقه دور افتاده در کشور تایلند تولید می شود. دانه قهوه Black Ivory در مواد دفعی بدن فیل ها وجود دارد و باید برای استخراج آن از برخی ماشین آلات ساده استفاده کرد.
وقتی فیل ها از ارقام گیلاس تغذیه کنند، قهوه در نهایت در مواد دفعی آنها وجود خواهد داشت. هرچه اشتهای فیل ها برای خوردن این ارقام گیلاس بیشتر باشد، دانه قهوه Black Ivory بیشتری تولید می شود. این قهوه در همان مناطق در هتل های لوکس برای ثروتمندان تهیه می شود. این قهوه طعم تلخ ندارد چرا که عطر و مزه آن توسط آنزیم های دستگاه گوارش فیل ها تعدیل شده است!

 

https://ghahvekhane.com/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7
 

  • ۰۳/۰۲/۰۵
  • فدولا

نظرات (۱)

  • علیرضا محمدی
  • چه جالب

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی