فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاهش کالری و تمرین داشتن عادات غذایی سالم تر برای درمان چاقی بسیار مهم است. اگرچه ممکن است در ابتدا وزن خود را به سرعت کاهش دهید، اما کاهش وزن پایدار در طولانی مدت، امن ترین راه برای کاهش وزن محسوب می شود و بهترین راه برای دائمی نگه داشتن آن است. از تغییرات شدید رژیم های غیر واقعی و نامناسب مانند رژیم های ناقص، به شدت اجتناب کنید، زیرا بعید است که در طولانی مدت، اضافه وزن شما را از بین ببرند. برای درمان چاقی باید یک برنامه جامع کاهش وزن را حداقل به مدت شش ماه و در مرحله تثبیت وزن، یک برنامه برای حداقل یک سال برنامه ریزی کنید تا شانس موفقیت شما در کاهش وزن را بالاتر ببرد. بهترین رژیم کاهش وزن وجود ندارد. یک رژیم را باید انتخاب کنید که شامل غذاهای سالم باشد؛ غذاهایی که احساس می کنید برای شما مفید خواهند بود.

 

معرفی روش های درمان چاقی شکم و پهلو در طب سنتی در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

اگر تنها تعدادی از عادات زیر را در زندگی خود داشته باشید، گرفتار آلزایمر نخواهید شد و اگر مبتلا به این بیماری هم بشوید، 8 مورد از ساده ترین و موثرترین روش ها درمان آلزایمر مشکل شما را برطرف خواهند کرد.


بدن خود را به تحرک وادار کنید
محققان به دنبال بررسی های متعددی دریافتند که تحرک، قوی ترین راه پیشگیری از آلزایمر است. بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه ایلینویز انجام شد، حتی افرادی که در جوانی ساعت کمی را به تحرک بدنی اختصاص می دادند، درمان آلزایمر را بهتر پاسخ می دادند.

رژیم غذایی خود را ارتقا دهید
بر اساس پژوهشی که در کالج آلبرت اینشتین در نیویورک انجام شد، اگر سبزی ‌های برگدار، سبزیجات، مغزها، انواع توت، لوبیا، غلات کامل، ماهی، طیور، روغن زیتون و قهوه را در رژیم ها غذایی خود بگنجانید، رشته های مغزی خود را تقویت و به پیشگیری از آلزایمر خود کمک کرده اید.

وارد دنیای ادویه ها شوید
ادویه هایی مانند زردچوبه حاوی آنتی ‌اکسیدان کورکومین هستند. در بررسی های متعددی نشان داده شده است که این آنتی ‌اکسیدان در پیشگیری از آلزایمر، سرطان، آرتروز و افسردگی نقش دارد. همچنین پروفسور رابرت دنیل معتقد است درمان آلزایمر در افرادی که از ادویه به حد متوسط در غذاهای خود استفاده می کنند، راحت تر است.

معاشرت با دیگران
بر اساس نتایج تحقیقی که در مرکز بیماری های مغزی RUSH در شیکاگو انجام شد، بهتر است از تنهایی بپرهیزید تا مغزتان جوان بماند. این تحقیق از افرادی که ترس از آلزایمر دارند، می خواهد که بیشتر به معاشرت بپردازند، زیرا این رفتار باعث یادآوری خاطرات و تکرر استفاده از مغز می شود. حتی در متود های درمان آلزایمر افراد را مجبور به معاشرت با خانواده و دوستان می کنند.

مغز خود را ورزش دهید
سعی کنید برای پیشگیری از آلزایمر از سرگرمی های ذهنی استفاده کنید. حل کردن جدول و پرداختن به مباحث ریاضی می تواند احتمال ایجاد آلزایمر در شما را به صفر برساند.

مطالعه کنید تا آلزایمر نگیرید
به عقیده‌ ی برخی دانشمندان، مطالعه می تواند سیناپس های مغزی را تقویت و تعداد تعاملات عصبی را افزایش دهد. در واقع شما برای نگه داری آن چه خوانده اید، مسیر عصبی جدید در مغز خود ایجاد می کنید. یکی از راه های درمان آلزایمر نیز ترغیب افراد به مطالعه است.

نقاشی کنید
بر اساس تحقیقی که در یک بازه‌ی زمانی چهار ساله در کلینیک «مایو» در آمریکا انجام شد، بروز اختلال شناختی خفیف و حتی شدید نظیر آلزایمر در سالخوردگانی که نقاشی، طراحی یا مجسمه ‌سازی می ‌کردند، حدود 75 درصد کمتر بوده است. تقویت نیمکره های مغز از نظر هنرهای تجسمی راه دیگری در جهت پیشگیری از آلزایمر و حتی درمان آلزایمر است.

قرآن بخوانید تا از آلزایمر دور بمانید
خواندن قران به دلیل متن ویژه خود نیاز به تمرکز زیادی دارد. تمرکزی که افراد در هنگام خواندن این کتاب آسمانی دارند، باعث تقویت ارتباطات نوروترانسمیتری مغز و سدد آن پیشگیری از آلزایمر می شود.

 

 

معرفی بهترین داروی درمان آلزایمر در آمریکا در سایت فدولا
 

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

انواع دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه از جاهای مختلف دنیا به دست ما می رسند و هر کدام کیفیت خاص خودشان را دارند. مثلاً یکی از گران قیمت ترین نوع دانه های قهوه به صورت عمده، دانه های قهوه عربیکا، قهوه اتیوپی و قهوه کنیا و کلمبیا می باشد. این قهوه ها یکی از خالص ترین و با کیفیت ترین نوع قهوه ها می باشد. در کنار این نوع قهوه ها، دانه های قهوه برزیلی نیز طرفداران خاص خودش را دارد. 

جالب است بدانید که دانه های قهوه نیز مانند پودرهای قهوه، نوع میکس شده دارند. البته قیمت دانه های میکس شده به نسبت دانه های خالص، ارزان تر می باشد. از این رو خیلی از افراد تمایل دارند که خودشان دانه های قهوه را به صورت خالص خریداری کنند و سپس بر اساس درصد های دلخواه، تعادل مورد نظر خود را از پودر قهوه به دست آورند. تخصص در فروش انواع پودر قهوه و فروش عمده دانه قهوه، موضوع بسیار گسترده ای است بنابراین اگر قصد فعالیت در این زمینه را دارید، بهتر است تحقیقات کافی را درباره قهوه و انواع آن انجام دهید و با افراد حرفه ای در این کار مشورت نمایید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

تپش قلب باعث می شود احساس کنید که قلب شما خیلی سخت یا بسیار سریع می تپد؛ شما در این حالت، ضربان قلب خود را احساس می کنید و حتی میزان ضربه را در قسمت های سینه ، گلو یا گردن می شنوید. در این شرایط، شما تپش قلب دارید و باید علت را جویا شوید. پزشک متخصص به شما کمک می کند تا مراحل درمان استرس و تپش قلب را دنبال کنید. استرس و تپش قلب می تواند آزاردهنده و یا حتی خطرناک باشد.

به طور عادی، استرس یا تپش قلب، معمولاً جدی یا مضر نیست و اغلب به زودی از بین می رود. بیشتر اوقات، این حالت، در اثر استرس و اضطراب ایجاد می شوند؛ همچنین به دلیل مصرف زیاد کافئین (قهوه های حاوی کافئین بالا)، نیکوتین یا الکل زیاد، استرس و تپش قلب اتفاق می افتد. در موارد نادر، تپش قلب می تواند نشانه ای از بیماری جدی برای قلب باشد. بنابراین، اگر تپش قلب دارید، برای درمان استرس و تپش قلب به پزشک مراجعه کنید. فوریت هایی که اگر با آنها مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید شامل موارد زیر است:

  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • درد در قفسه سینه
  • غش

برای درمان استرس و تپش قلب، بعد از اینکه پزشک، تاریخچه پزشکی شما را بررسی کرد و شما را مورد بررسی قرار داد، ممکن است آزمایش هایی را تجویز کند تا علت آن را متوجه شود.  اگر دلیل اصلی برای علائم تپش قلب و استرس شما وجود نداشته باشد، تغییر در شیوه زندگی می تواند از به مدیریت استرس در شما بسیار کمک کند.

 

 

مهم ترین راهکارهای درمان استرس در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

همانند دیابت، داشتن فشار خون بالا می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. کلسترول بالا نیز یک چالش مهم برای سلامتی است؛ در اثر ابتلا به دیابت، این آسیب ها اغلب بدتر و سریع تر بروز داده می شوند. هنگامی که این عوارض با یکدیگر در یک مکان جمع شوند، می توانند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و ... شوند. رعایت یک رژیم غذایی سالم و کم چرب و ورزش منظم می تواند به کنترل فشار خون بالا و کلسترول بسیار کمک کند. این برنامه ها بهترین راهکار برای درمان دیابت هستند.

 

معرفی روش های درمان دیابت بدون دارو در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

انواع کولیت روده با تشخیص دقیق و به موقع، قطعا روند درمان ساده تری نیز خواهد داشت. بیماری کولیت روده از جمله انواع بیماری های مزمن به شمار می رود که عموما همراه با التهاب و درد در نواحی روده و پهلو خواهد بود. از مهم ترین انواع کولیت روده باید به پانکولیت یا کولیت سرتاسری، کولیت چپ، پروکتوسیمگومیتیت و پروکتیت اولسراتیو اشاره نمود. تشخیص و درمان انواع کولیت روده در دوره های مشخصی از بیماری امکان پذیر است.

یکی از روش های متداول در درمان انواع کولیت روده، مصرف برخی محصولات گیاهی است. گیاه قهوه را می توان به عنوان یکی از گزینه های بسیار مناسب در درمان کولیت معرفی نمود. انواع کولیت روده با عوارض و نشانه های متفاوتی قابل بررسی و درمان است. به همین جهت تشخیص صحیح انواع کولیت روده از جمله مواردی است که قطعا در نتیجه نهایی کار، موثر خواهد بود.تشخیص صحیح انواع کولیت روده با انجام آزمایشاتی هم چون آزمایش خون و کلونوزکوپی در سریع ترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود.

 

بهترین و موثرترین روش های درمان کولیت روده در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

کولسیستکتومی به مفهوم بهره گیری از روش هایی برای حذف و برداشتن سنگ صفرا است. بیشتر بیماران با روش های لاپاراسکوپی مورد درمان قرار می گیرند اما 10 الی 15 درصد با جراحی باز درمان سنگ صفرا را تجربه می کنند. با کولسیستکتومی باز، یک برش بزرگ بر روی شکم زده می شود. افرادی که تحت عمل جراحی باز قرار می گیرند، نیاز دارند زمان بیشتری را در بیمارستان بمانند. این روش شاید جدیدترین درمان سنگ صفرا نباشد اما هنوز هم یک متود موثر درمانی است.

 

بررسی جدیدترین و موثرترین درمان های سنگ صفرا در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

کمک گیری از ژن ها برای درمان آسم روش خیلی جدیدی است که هنوز در حال طی مراحل آزمایشات آکادمیک خود است. محققان پروژه درمان آسم با ژن ها معتقدند که این روش در طی چندسال آینده موفق ترین درمان خواهد بود. این روش جدید که روی چند نمونه مورد بررسی قرار گرفته است، ژن های GSTM1 , LTC4S , CTLA-4 , ADMA33 که از مهم ترین دلایل ایجاد کننده آسم ژنتیکی هستند، از بین برده می شوند.

 

 

معرفی موثرترین داروهای درمان آسم در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلاتی که باعث شده است این روش درمانی پیشرفت زیادی نداشته باشد این است که نمی توان از هر سلول بنیادی استفاده نمود و حتما باید برای درمان آلزایمر، سلول های بنیادی عصبی استفاده شود. سلول های بنیادی عصبی، جمعیتی از سلول ها هستند که در حضور فاکتورهای رشد قادرند تکثیر شوند و نورون ها را ایجاد کنند. این سلول ها در حضور عوامل تمایزی مناسب، به آستروسیت، اولیگودندروسیت و نورون های بالغ تمایز پیدا کنند.سلول های بنسادی عصبی، راه حلی بی نظیر برای درمان آلزایمر در علم نوین به حساب می آید که بزودی تا 2 الی 3 سال آینده درمان این بیماری را امکان پذیر خواهد کرد.

 

موثرترین روش های درمان آلزایمر سالمندان در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 درمان قطعی استرس و تپش قلب

مصرف قهوه در طول روز بیشتر از حد لازم، ضررهای خاص خودش را دارد. شاید فکر کنید که اگر قهوه بیشتری بنوشید، انرژی بیشتری برای کار کردن یا بیدار ماندن دارید، اما کافئین موجود در قهوه برای سلامتی مضر است. بدن افراد مختلف می‌ تواند کافئین را به طور متفاوتی متابولیزه کند. آیا فکر کرده اید که باید چه مقدار کافئین از قهوه دریافت کنید ؟آیا ویژگی های ژنتیک شما، سن، وزن، شرایط کبد یا طبع شما با قهوه و کافئین سازگار است؟

متخصصان قلب و عروق می گویند پاسخ افراد مختلف به ویژه بزرگسالان به کافئین موجود در قهوه، متفاوت است. انواع قهوه، کافئین متفاوتی دارند، بنابراین نمی ‌توان گفت که نوشیدن یک فنجان یا دو فنجان از هر نوع قهوه مفید است یا مضر. یک فنجان قهوه معمولی حدود ۶۵ تا ۱۲۰ میلی گرم کافئین دارد؛ این در حالی است که کافئین قهوه اسپرسو، ۳۰ تا ۵۰ میلی گرم است. اگر قهوه را زیاد مصرف کنید، اثرات بدی را از جمله هیجانات کاذب، استرس و اضطراب، تپش قلب و کم خوابی مشاهده خواهید کرد. دفع استرس بعد از خوردن قهوه می‌ تواند آرامش شما را به شرایط اولیه بازگرداند.

  • فدولا