فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 فروش انواع دانه قهوه

با بیش از 25/2 میلیارد فنجان قهوه که روزانه در جهان مصرف می شود، دانه های قهوه یکی از گران ترین کالاهای خوراکی دنیا محسوب می شود. امروزه، بازار قهوه سالانه بالغ بر 100 میلیارد دلار است. با تقاضای روزافزون و در حال رشد خرید انواع قهوه صادراتی، این دانه های خوراکی به یکی از محبوب ترین ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده اند که البته، بازار بسیار بی ثباتی را در تجارت تجربه می کند؛ چرا که لیست قیمت قهوه در هر دوره بسیار متغیر است.

بسیاری از این بازار به نفع خودشان استفاده می کنند و قیمت قهوه را تا آنجا که تمایل داشته باشند، افزایش می دهند. قهوه از گیاهی به دست می آید که در بیش از 50 کشور جهان رشد می کند، همه این کشورها، دارای آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند. برزیل، برترین و اولین تولید کننده دانه های قهوه مرغوب در دنیا است و حدود 35٪ قهوه جهانی را تأمین می کند. سایر تولیدکنندگان برتر شامل کشورهای ویتنام و کلمبیا هستند.

 بزرگترین وارد کنندگان قهوه شامل کشورهای ایالات متحده، کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن، کانادا و کره جنوبی هستند. مصرف جهانی دانه های قهوه با نرخ ثابت سالانه 2 درصد در حال رشد است، به طوری که کافی شاپ های سنتی و یا مدرن، به سرعت جای خود را در تجارت خرده فروشی انواع قهوه پیدا کرده اند. میزان تقاضای کافی شاپ ها برای خرید قهوه، قیمت قهوه را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان یک ماده مغذی مهم که می تواند در رژیم غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد، این کالای کشاورزی، تمرکز بازارهای جهانی را روی خود ایجاد کرده است. لیست قیمت قهوه به شما می گوید که میزان تبادلات این دانه خوراکی در کشور آمریکا بسیار پرسود است.  بنابراین، قیمت قهوه نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان فشار خون با ورزش

اگر شما فشار خون بالا دارید، به احتمال زیاد در مورد داروهایی که به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند، نگران هستید. اما باید بدانید که با روش های دیگری می توان به درمان فشار خون بالا در خانه پرداخت. اگر درباره دلایل ایجاد این بیماری مطالعه کرده باشید، به خوبی می دانید که زندگی نادرست امروزی زمینه های اصلی ایجاد این بیماری را درما و دیگران ایجاد می کند.

بیش از 85 درصد افراد بالای 50 سال به نوعی با این بیماری درگیر هستند و وقتی زندگی آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم، متوجه سبک نادرست زندگی در آن ها می شویم. درمان فشار خون بالا در خانه بر پایه تغییر سبک زندگی و حذف عوامل خطر است. شما با مطالعه روش های زیر و عمل به آن ها می توانید سریع ترین درمان را بدون دارو برای خودتان فراهم کنید.

 

ورزش کنید و میزان تحرک روزانه را افزایش دهید
فعالیت فیزیکی منظم و روزانه به مدت نیم ساعت می تواند فشار خون شما را 4 تا 9 میلی ‌متر جیوه کاهش دهد که این کاهش نسبت به سایر روش های درمان فشار خون بالا در خانه بی نظیر است. مهم است که ورزش کردن به صورت منظم انجام شود؛ زیرا اگر شما ورزش کردن را متوقف کنید، ممکن است فشار خون بالا برود. بهترین نوع ورزش برای پایین آوردن فشار خون شامل راه رفتن، پیاده روی تند، دوچرخه سواری، شنا کردن، تمرینات استقامتی می شود.

اگر به درستی این روش را انجام دهید، در کمتر از 4 ماه به نتیجه ای بی نظیر در درمان بیماری می رسید که حتی ممکن است پزشک به شما پیشنهاد ترک داروها را بدهد. حتما قبل از شروع ورزش به عنوان یک متود درمان فشار خون بالا در خانه ،با دکتر خود درمورد تنظیم کردن یک برنامه ورزشی منظم مشورت کنید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 جدیدترین داروی درمان روماتیسم

  • اصلاح حالت بدن

حفظ یا بهبود تعادل و توازن مهره ها یکی از هدف‌ های اولیه ‌ی درمان است. شما باید تغییرات به وجود آمده در حالت مهره های خود را تحت نظر داشته باشید تا بدین ترتیب بتوانید آن‌ها را اصلاح کنید. شاید تصور بر این باشد که این روش از درمان روماتیسم ستون فقرات با طب سنتی مشتق می شود؛ اما به دلیل دخالت دستگاه های جدید، نمی توان اینگونه برداشت کرد.

  • اوزون تراپی

یک روش درمانی کم تهاجمی برای مشکلات اسکلتوماسکولار است که در طی آن، ترکیبی از یک محلول دارویی طبیعی و اکسیژن فعال به طور مستقیم به بافت ملتهب شده تزریق می‌ شوند. درمان روماتیسم ستون فقرات با ازون تراپی آسان بوده و زمان زیادی از شما نمی گیرد.

  • لیزر تراپی سرد در درمان روماتیسم 

لیزر درمانی سطح پایین می ‌تواند اثر خوبی بر روی دردهای روماتیسمی داشته باشد. اشعه ‌ی لیزر در طول ‌موج ‌های منظم به درون بافت ‌ها نفوذ کرده و پاسخ ‌های شیمیایی و بیولوژیکی تولید می‌ کند. زمانی که این نور جذب می ‌شود، باعث تشکیل مولکول‌ های اکسیژن تکی شده که تولید انرژی زیستی را تا 10 برابر سریع ‌تر می ‌کنند.

  • الکتروتراپی

یکی از کارآمدترین شیوه‌های درمان روماتیسم ستوان فقرات است. تحریک الکتریکی اعصاب از طریق پوست،  یکی از انواع این روش است که از جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای تحریک اعصاب استفاده می‌ کنند. این نوع روش درمانی می‌ تواند به شکل موثری علائم روماتیسم ستون فقرات مانند درد و التهاب را کاهش دهد. 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

برای تشخیص و درمان چاقی، پزشک به طور معمول، معاینه جسمی را انجام داده و برخی از آزمایشات را توصیه می کند. این بررسی ها و معاینات به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • در نظر گرفتن سابقه سلامتی: پزشک برای درمان چاقی، سابقه سلامتی شما را به علاوه اطلاعاتی از قبیل کاهش وزن، فعالیت های بدنی و عادت های ورزشی، الگوی غذا خوردن و کنترل اشتها و همچنین سایر شرایط نظیر داروها، میزان استرس و سایر مواردی را که در مورد سلامتی شما تأثیرگذار هستند را بررسی کند. پزشک همچنین ممکن است تاریخچه سلامت خانواده شما را نیز بررسی کند تا ببیند شما مستعد شرایط خاصی هستید یا نه. این به درمان چاقی بسیار کمک می کند.
  • یک معاینه فیزیکی عمومی:  این برنامه شامل اندازه گیری قد و وزن شما است. بررسی علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و ... نیز در این مرحله انجام می شود.
  • محاسبه BMI بدن شما: پزشک برای درمان چاقی، شاخص توده بدنی شما (BMI) را بررسی می کند. BMI 30 یا بالاتر، چاقی محسوب می شود. عدد بالاتر از 30، خطراتی را برای سلامتی شما به وجود می آورد. 
  • سایر بررسی ها برای درمان چاقی: اندازه گیری دور کمر؛ بررسی چربی شکمی؛ بررسی مشکلات سلامتی؛ بررسی وضعیت فشار خون بالا و دیابت؛ انجام برخی آزمایشات قلبی خاصی مانند الکتروکاردیوگرام در صورت صلاحدید پزشک؛ آزمایش خون شامل سنجش کلسترول، آزمایش عملکرد کبد، گلوکز ناشتا، آزمایش تیروئید و ... .

بهترین رژیم غذایی برای درمان چاقی در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 درمان کولیت روده طب سنتی

برای آنکه بتوانیم نتیجه موثرتری از درمان های گیاهی دریافت کنیم باید به آنچه که می خوریم توجه بیشتری داشته باشیم. راه حل های تغذیه بسیاری برای این کار را می توانید در مقالات علمی مختلف بیابید، با این حال ما در اینجا به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • فیبرها فراموش نشوند

برای بهبود کامل با روش درمان کولیت عصبی روده با دارو گیاهی بهتر است فیبر بیشتری مصرف کنید. لوبیا، بلغور جو دوسر، و بعضی از میوه ها مانند سیب، توت فرنگی و گریپ فروت منابع خوبی از فیبرها هستند.

  • از پسیلیوم بهره ببرید

یک مکمل روزانه پسیلیوم، در رژیم غذایی تان داشته باشید. بر خلاف مسهل های شیمیایی، مصرف این مورد در دراز مدت بی خطر است.

  • وعده های غذایی خود را تقسیم بندی کنید

برای دریافت نتیجه بهتر از درمان کولیت عصبی روده با دارو گیاهی بهتر است برنامه غذایی زمان بندی شده داشته باشید. خوردن وعده های غذایی کوچکتر اما بیشتر بجای وعده های غذایی بزرگ در هر روز بسیار بهتر است. مواد غذایی بیش از حد در یک وعده، می توانند سیستم گوارش شما را تحت فشار قرار دهند.

  • برای درمان کولیت روده از مواد تنش زا دوری کنید

برخی از داروها یا مواد غذایی یک حالت تنش زا ایجاد می کنند و باعث می شوند اعصاب گرفتار درگیری هایی شوند. تداوم این روند در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلف عصبی مانند کولیت عصبی شود. سعی کنید تا جایی که می توانید از این مواد استفاده نکنید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

تشخیص و درمان کم خونی پریودی ناشی از فقر آهن توسط خود شما و استفاده خودسر مکمل های آهن می تواند موجب تجمع آهن زیاد در خون شما شود که اثرات نامطلوبی برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت. عوارض زیاد آهن در خون، شامل آسیب کبدی و یبوست می شود. پس اگر علائم کم خونی ناشی از کمبود آهن دارید، حتما با پزشک مشورت کنید. همچنین لازم به ذکر است که برخی از داروها طیفی هستند و باید با روش مناسب و در طی مدتی مشخص مصرف شود تا بهترین اثر را داشته باشند.

معمولا افرادی که خودسرانه به مصرف این داروها روی می آورند و یا درمان های غیراصولی دیگری را انتخاب می کنند، درگیر بیماری های دیگری می شوند. توجه داشته باشید که هر دارویی برای درمان کم خونی پریودی مناسب نیست و شما هم نمی توانید با دید یک پزشک به بیماری خود نگاه و آن را درمان کنید. پس به دنبال روش ها اصولی باشید.

 

موثر ترین روش های درمان کم خونی در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

کاهش اندک سدیم در رژیم غذایی شما می تواند سلامت قلب شما را بهبود ببخشد و فشار خون را در در حدود 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد. این بسیار در درمان فشار خون مفید خواهد بود. تأثیر مصرف سدیم بر فشار خون در بین گروه های مختلف، متفاوت است. به طور کلی، باید مصرف سدیم را به 2300 میلی گرم (میلی گرم) در روز یا کمتر محدود کنید. با این حال، مصرف سدیم کمتر - 1500 میلی گرم در روز یا کمتر - برای اکثر بزرگسالان، ایده آل است.

 

ورزش های مناسب برای درمان فشار خون در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

علائم دیابت و درمان آن

یکی از شرکت های بزرگ داروسازی ایران اخیرا داروی جدید امپاگلیفلوزین را با نام تجاری گلوریپا تولید کرده است. این دارو برخلاف نظرات عمومی، مکانیسم اثری کاملا متفاوت از داروهای ضد دیابت موجود در بازار دارد. این مورد جدیدترین داروی درمان دیابت است که مرگ ناشی از عوارض قلبی-عروقی در افراد مبتلا به دیابت را به‌ طور قابل توجهی کاهش می ‌دهد. وجود داروهای متعدد درمانی در بازار و مصرف طیفی آن ها سبب عوارض زیادی در بیماران و حتی مرگ در بیماران قلبی می شد. جدیدترین داروی درمان دیابت گلوریپا هم‌ اکنون در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس است.

البته داروی جدیدتری هم قرار است توسط شرکت داروسازی دکتر عبیدی به بازار عرضه شود که قدرتی بیشتر نسبت به گلوریپا دارد. ترکیب امپاگلیفلوزین با متفورمین نیز با هدف سهولت استفاده در بیمارانی که باید هر دو دارو را دریافت کنند، در یک قرص با نام تجاری سینوریپا به زودی به بازار عرضه می شود. حال داروهای ایرانی درمان دیابت با وجود قابلیت های خود در بازار موجودند و در انتظار ورود به رنکینگ های جهانی برای درمان بیماران بسیاری در سطح جهان هستند. برای استفاده از این داروی درمان دیابت حتما از پزشک مشاوره بگیرید و به هیچ وجه خودسرانه تن به مصرف داروهای درمانی با شدت بالا ندهید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

اگر قهوه فوری خریداری می‌کنید، دقت داشته باشید که  قرار گرفتن در معرض اکسیژن و رطوبت، خیلی سریع پودر قهوه را از بین می ‌برد و عطر و طعم آن را تغییر می دهد. اگر بتوانید مقداری دانه قهوه بخرید و آن را خرد کنید، عطر و طعم بهتری را هنگام نوشیدن قهوه احساس خواهید کرد.

هنگام خرید قهوه فوری به قیمت قهوه توجه کنید. اگر قهوه فوری به صورت خرده فروشی به شما داده شود، معمولاً قیمت بیشتری خواهد داشت. خرید قهوه فوری به صورت عمده ای، ارزان‌تر است، بنابراین خرید فله ای برای کافی شاپ ها و فروشگاه های مخصوص قهوه، مقرون به صرفه خواهد بود.

 

خرید انواع قهوه مرغوب در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

دوری از فست فود برای داشتن بهترین رژیم غذایی

خیر! خوردن سالم یعنی همه چیز در تعادل قرار داشته باشد. شما می توانید از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید حتی اگر کالری، چربی و قند اضافه شده نیز داشته باشد. این یعنی داشتن بهترین رژیم غذایی. نکته مهم این است که این غذاها را فقط یک بار در وعده های روزانه بخورید و آنها را با غذاهای سالم تر و فعالیت بدنی بیشتر، متعادل کنید. غذاهای پرچرب و فست فودها را کمتر بخورید. اگر به طور معمول هر روز این غذاها را می خوردید، مصرف آنها را به یک بار در هفته یا یک بار در ماه محدود کنید.
با این کار، کالری های دریافتی خود را کاهش می دهید، زیرا به دفعات مکرر، غذای پرکالری نمی خورید. مقدار کمتری غذا را در هر وعده غذایی بخورید. اگر خوراکی مورد علاقه شما نوعی شکلات است که کالری بالایی دارد، اندازه کوچکتر یا فقط نصف تکه از آن را مصرف کنید. اگر به نوشیدن قهوه علاقه مند هستید می توانید در طول روز، یک فنجان قهوه کم کالری و بدون افزودنی های شیرین استفاده کنید. بهتر است مصرف قهوه را به سه بار در هفته محدود کنید.

  • فدولا