فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۱۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درمان کبد چرب طب سنتی

موارد متعددی وجود دارد که باعث ایجاد این بیماری می ‌شوند. از جمله مهم‌ ترین این موارد می ‌توان به اضافه وزن، مصرف مشروبات الکلی، نداشتن فعالیت و تحرک، مصرف مواد غذایی چرب مثلا استفاده از روغن‌های سرخ کردنی، فشار خون بالا و سوء تغذیه، بارداری و همچنین مصرف داروهایی مانند آسپرین، تتراسایکلین و استامینوفن که باعث ایجاد کبد چرب در افراد می ‌شود، اشاره کرد. حجامت برای درمان کبد چرب از گذشته دور در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. در حجامت سعی می شود آلودگی های موجود در خون و کبد دفع شوند. دفع آلودگی ها به سرعت بسیاری از بیماری ها را هم از بین می برد. با توجه به این که درمان کبد چرب هنوز هم راه حلی قطعی ندارد، تصور بر این است که درمان های سنتی می توانند موثرتر از داروهای امروزی باشد و به همین دلیل است که توصیه می شود حجامت برای درمان کبد چرب انجام شود.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

علائم آسم خفیف

پدر یا مادر یا هر دو می ‌توانند سبب ایجاد آسم در شما شوند. ژن‌ ها در حساسیت فرد نسبت‌ به بیماری نقش دارند. تصور می ‌شود که پنج هفتم از کل موارد آسم آلرژیک، وراثتی هستند. براساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ‌ها، احتمال ابتلا به آسم در فردی که دارای یک والد مبتلا به آسم است، نسبت ‌به کسی که والد مبتلا به آسم ندارد، سه تا ۶ برابر بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که علائم آسم و آلرژی در افراد با زمینه ژنی شدیدتر خواهد بود و درمان آسم در این افراد به دلیل تداخل ژنی سخت تر است.

آتوپی و آسم آلرژیک

آتوپی به گرایش ژنتیکی یک فرد برای توسعه‌ی اگزما، رینیت آلرژیک، ورم ملتحمه‌ ی آلرژیک و بیماری تنفسی خاص اشاره دارد. این روند موجب افزایش حساسیت دربرابر مواد حساسیت زای معمولی به ‌ویژه آن ‌هایی که در غذا و هوا وجود دارند، می ‌شود. برخی از کودکان مبتلا به اگزما یا درماتیت آتوپیک، دچار آسم آلرژیک نیز می‌ شوند. البته مدرک جامعی در مورد شدت علائم آسم آلرژیک در آن ها وجود ندارد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

فشار خون پایین که هیچ نشانه و علائمی ندارد و فقط علائم خفیفی ایجاد می کند، به ندرت به درمان فشار خون پایین نیاز دارد. اگر علائمی دارید، روش های درمانی به علت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، وقتی داروهایی را مصرف می کنید ممکن است باعث فشار خون پایین شود؛ در این صورت، بهترین راهکار درمان معمولاً شامل تغییر یا قطع دارو یا کاهش دوز مصرفی است. اگر مشخص نیست که چه چیزی باعث فشار خون پایین شما می شود یا درمان خاصی برای آن وجود ندارد، هدف این است که فشار خون خود را افزایش داده و علائم را کاهش دهید.

 

 بسته به سن، وضعیت سلامتی و نوع فشار خون پایین شما، می توانید درمان فشار خون پایین را از چند طریق انجام دهید که در سایت فدولا توضیح داده شده.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

تشخیص خانگی ام اس

شما با مطالعه ی آن ها قادر خواهید بود تا 63 درصد احتمال ایجاد ام اس در خود را تشخیص دهید اما تشخیص قطعی بیماری با روش های پیشرفته نظیر بررسی بالینی با MRI امکان پذیر است.
مشکلات بینایی یکی از شایع ‌ترین علائم بیماری هستند. التهاب بر عصب بینایی تأثیر می‌ گذارد و در دید مرکزی اختلال ایجاد می‌ کند. این امر می ‌تواند به تاری دید، دوبینی یا از دست دادن بینایی منجر شود. شما ممکن است بلافاصله متوجه‌ مشکلات بینایی ‌خود نشوید، چون آسیب‌ های وارده به بینایی ممکن است آهسته و تدریجی باشند. از آنجایی که بیماری های چشمی کم نیستند در تشخیص خانگی ام اس تنها نمی توان به این مورد اکتفا کرد.
گروه دیگر علائم شایع بیماری هستند که در تشخیص خانگی ام اس حتما باید مورد توجه قرار گیرند. MS بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می ‌گذارد. این بدان معناست که ممکن است سیگنال‌ های نامشخصی در سراسر بدن ارسال شوند و گاهی ‌اوقات هم هیچ سیگنالی فرستاده نشود. این امر به بی ‌حسی منجر می‌ شود. اگر بی حسی ادامه دار بود باید به ام اس مشکوک شوید و به پزشک مراجعه کنید. اگر بی حسی نشانه ای از بیماری باشد و جدی گرفته شود،درمان ام اس در مراحل اولیه امکان پذیر است.
درد مزمن و گرفتگی‌ های نامتوازن عضلات نیز در بیماری MS متداول هستند. به گفته ‌ی انجمن ملی بیماری شناسی عصبی، یک تحقیق نشان داد، نیمی از افراد مبتلا به ام اس، دچار درد هستند. شما ممکن است سفتی عضلات یا مفاصل و همچنین حرکات ناگهانی، دردناک و غیر قابل ‌کنترل اندام ‌ها را نیز تجربه کنید. در صورت مواجه با این نشانه ها نباید به سرعت به سمت مصرف خودسرانه مسکن ها برویم.
حدود 76 درصد از افراد در مراحل اولیه‌ ی بیماری دچار خستگی و ضعف بدون علت می‌ شوند. خستگی مزمن زمانی اتفاق می ‌افتد که اعصاب موجود در ستون فقرات تخریب می ‌شوند. این خستگی معمولا به ‌طور ناگهانی ظاهر می ‌شود و برطرف شدن آن چندین هفته طول می ‌کشد. این ضعف در ابتدا بیشتر در پاها رخ می دهد و توجه به آن بیشترین کمک را به تشخیص خانگی ام اس می کند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

از مهم ترین انواع کولیت روده باید به پانکولیت یا کولیت سرتاسری، کولیت چپ، پروکتوسیمگومیتیت و پروکتیت اولسراتیو اشاره نمود. تشخیص و درمان انواع کولیت روده در دوره های مشخصی از بیماری امکان پذیر است.
یکی از روش های متداول در درمان کولیت روده، مصرف برخی محصولات گیاهی است. گیاه قهوه را می توان به عنوان یکی از گزینه های بسیار مناسب در درمان کولیت معرفی نمود. انواع کولیت روده با عوارض و نشانه های متفاوتی قابل بررسی و درمان است. به همین جهت تشخیص صحیح انواع کولیت روده از جمله مواردی است که قطعا در نتیجه نهایی کار، موثر خواهد بود. تشخیص صحیح انواع کولیت روده با انجام آزمایشاتی هم چون آزمایش خون و کلونوزکوپی در سریع ترین زمان ممکن امکان پذیر خواهد بود.

 

با جدید ترین روش های درمان کولیت روده در سایت فدولا آشنا شوید.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

علائم ام اس

این سوالی است که درصد بالایی از سرچ را در گوگل به خود اختصاص داده است و نشان می دهد که بسیاری از افراد برای مطلع شدن از بیماری خود، تمایلی به مراجعه به پزشک ندارند. متاسفانه ام اس یک بیماری فوق پیشرفته و پیچیده عصبی است که باید با متودهای درمانی پیشرفته تشخیص داده شود. این که بگوییم تشخیص خانگی ام اس غیرممکن است اصلا جمله درستی نیست، چراکه این بیماری اگر وارد مراحل پیشرفته شود، علائم نسبتا شدیدی را در فیولوژیک و حالات رفتاری بروز می دهد. برای مثال بی حسی ها دائمی و متناوب که دلیلی ندارند، می توانند نشانه ای از ام اس باشند. البته در سال 2013 در نشریه دیلی میل مقاله ای منتشر شد که بیان می کرد تشخیص خانگی ام اس در مراحل اولیه و میانی هم امکان پذیر است. البته این مقاله این موضوع را هم متذکر شد که این روش تشخیص و درمان ام اس برای تمام بیماران پاسخگو نیست. برای آن که بتوانید به تشخیص خانگی ام اس بپردازید، باید علائم این بیماری را به خوبی بشناسید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت اما در کل تشخیص ام اس در خانه و تجویز روش های درمانی کار درستی نیست و حتما باید تمام روند تشخیص و درمان زیر نظر پزشک باشد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

سلکوکسیب یا سلکسیب یا سلبرکس در گروه داروهای کم خطر قرار می گیرد. این دارو عضو خانواده داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است و به سرعت باعث درمان درد مفاصل می شود. این مسکن برای درد مفاصل در درمان تورم و خشکی ناشی از آرتروز یا ساییدگی مفصلی، روماتیسم مفصلی و اسپوندیلیت انکیلوزان، دردهای ناشی از کشیدگی و کوبیدگی عضلات، رگ به رگ شدن و پیچیدن مفاصل، درد ناشی از التهاب و یا کشیدگی تاندون و لیگامان ها و درد و تورم بورسیت ها هم کاربرد دارد. سلکوکسیب علاوه بر درمان درد مفاصل می تواند در درمان پولیپ های رکتوم هم مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشید که منظور از درمان، کاهش درد است.

 

معرفی بهترین مسکن های درمان درد مفاصل در سایت فدولا

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

روحیات خاص زنان و حساسیت های روحی در زنان جزو مهم ترین فاکتور های ابتلا به افسردگی در این گروه خاص از جامعه به شمار می آید. درمان افسردگی با مصرف ترکیبات فوق العاده ساده اما موثری هم چون قهوه یک فرصت مناسب برای رهایی از بیماری به شمار می آید. عوامل هورمونی، بیولوژیکی و بسیاری از برخورد های اجتماعی، نقش مهمی در افزایش آمار ابتلا به افسردگی در زنان دارد. درمان افسردگی  در زنان در دوران کرونا بدون استفاده از داروهای شیمیایی نیز امکان پذیر است.

 

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

ترکیبات موجود در قهوه از جمله ترکیبات شیمیایی و مهمِ آن، می تواند به عنوان اصلی ترین مهارکننده بیماری سرطان شناخته شود. شواهد اخیر نشان می دهد که با مصرف منظم قهوه، درمان سرطان دیگر یک احتمال ضعیف محسوب نخواهد شد. جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و کاهش روند رشد این سلول ها، از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره نمود. قهوه سرشار از ترکیبات و املاحی است که به صورت مستقیم در مهار بیماری سرطان نقش خواهند داشت.

از بارزترین مواردی که می توان به آن اشاره نمود، وجود بیش از 1000 ترکیب شیمیایی کاملا موثر در قهوه است که می تواند به منظور درمان سرطان به صورت مستقیم مورد استفاده قرار گیرد. قهوه دارای موادی فعال می باشد، موادی که در نوع خود عادی نیستند و مصرف آن ها طی یک بازه زمانی مشخص و طولانی، تاثیراتی ملموس را به نمایش خواهند گذاشت.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

 درمان کبد چرب گرید2 با قهوه

در این مرحله از کبد چرب با این که بیماری نسبت به گرید 1 پیشرفت زیادی کرده است؛ اما هنوز هم درمان های گیاهی قدرت لازم را دارند. بهتر است در کنار داروهای تجویز شده پزشک، با اجازه او درمان های گیاهی را هم شروع کنید.

  • سیر

سیر ماده ای تحت عنوان آلیسین دارد که نوعی آنتی اکسیدان سولفوردار بوده و برای سم زدایی بهتر و موثر تر بافت کبدی موثر است.

  • خار مریم

خار مریم گیاهی است که به دلیل اثرات محافظت کننده از کبد بسیار شناخته شده است. بعضی از مطالعات نشان داده اند که این گیاه، به تنهایی یا همراه با ویتامین E ، ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین، التهاب و آسیب های کبدی در مبتلایان به کبد چرب کمک کند. درمان کبد چرب گرید 2 با خار مریم یکی از بهترین و سالم ترین راه ها است.

  • خاکشیر

یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان و پاکسازی بافت کبد است. برای استفاده بهتر باید خاکشیر را با ترنجبین ترکیب کنید. ترکیب خاکشیر با ترنجبین در درمان سودا و بلغم تأثیر به سزایی دارد. خاکشیر را می توانید باعسل هم مصرف کنید که در این صورت، درمان موثر تر بوده و طول درمان کبد چرب گرید 2 کاهش می یابد و درمان سریع تر روی می دهد.

  • چای سبز

یک تحقیق در دانشگاه کلمبیا نشان داد که آنتی اکسیدان های موجود در این چای به نام کاتچین به کاهش چربی و التهاب کبد در مبتلایان به کبد چرب کمک می کند.

  • قهوه

مشابه به آن چه در مورد درمان کبد چرب گرید 1 گفته شد، اگر به دنبال درمان سریع کبد چرب گرید 2 هستید، قهوه بهترین گزینه است. براساس برخی نظریات علمی، قهوه می تواند تا 10 درصد زمان درمان کبد چرب را کاهش دهد. استفاده از قهوه با سایر داروهای طبیعی به خصوص عسل و خارمریم تاثیر آن را چند برابر می کند.

  • فدولا