فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قهوه عربیکا، اولین قهوه ای است که به وجود آمد و به شکلی تبدیل شد که می تواند توسط انسان مصرف شود. قدمت آن به 1000 سال قبل از میلاد بر می گردد و در اصل، از پادشاهی کِفا، واقع در منطقه ای که اکنون به نام اتیوپی شناخته می شود، آمده است. قبیله اورومو، اولین کسانی بودند که با دانه های قهوه برخورد کردند و قبل از مصرف، آن را با چربی مخلوط کردند.

با این حال، دانشمندان عرب، اولین کسانی بودند که با استفاده از دستگاه های برشته کننده دانه قهوه، به قهوه رست شده رسیدند و این موضوع را به صورت مکتوب گزارش کردند. قهوه در آن زمان، هم برای طولانی کردن ساعات کاری و هم برای افزایش هوشیاری مورد استفاده قرار می گرفت. پس از حمله ترک ها که در سال 1583 رخ داد، دانه های قهوه به تمدن مصر و بعداً به قدرت های اروپایی آن زمان، گسترش یافتند. عربیکا در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان محبوب ترین و پرمصرف ترین دانه قهوه در نظر گرفته می شود.

از آنجایی که این گیاه بسیار ظریف است، نیاز به رشد در ارتفاعات بسیار بلند دارد. ارتفاعات بین 1900 تا 6500 فوتی در کمربند استوایی، مناطق مناسبی برای رویش عربیکا به شمار می روند. عربیکا همچنین به بارندگی های منظم نیاز دارد و همین بارندگی ها هستند که سرعت رشد گیاه عربیکا را تعیین می کنند. قهوه عربیکا، اکثرا در سراسر نوار استوایی رشد می کند؛ از این رو جای تعجب نیست که بزرگترین تولیدکنندگان قهوه عربیکا در آمریکای مرکزی و جنوبی و در چندین منطقه آفریقایی و آسیایی واقع شده اند. 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

قهوه فوری ارزان

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمال اینکه حداقل یک بار در طول زندگی خود، خرید قهوه فوری به خصوص خرید قهوه فوری ارزان را تجربه کرده باشید، بسیار زیاد است. قهوه فوری امروزی را می توان در مراکز خرید، فروشگاه های مواد غذایی و آنلاین یافت. اما دست نگه دارید! هر گردی، گردو نیست! درست است که امروزه دسترسی به قهوه فوری بسیار ساده تر از گذشته است؛ اما همین سادگی در خرید و تنوع زیاد، می تواند مشکل ساز شود؛ چرا که اگر در مورد مرغوبیت قهوه خود سخت گیر هستید، باید بتوانید گزینه های به درد بخور را از بقیه جدا کنید.

صرف نظر از این موضوع، قهوه فوری، یک نوشیدنی کاملاً مقرون به صرفه بوده و بخشی از رژیم غذایی رایج در بسیاری از خانه ها و ادارات است. با این حال، خرید قهوه فوری همیشه به این راحتی نبوده است. قهوه فوری در گذشته بسیار گران بود و خرید قهوه فوری ارزان، آرزویی محال به حساب می آمد! اما چرا امروزه خرید قهوه فوری ارزان به راحتی امکان پذیر است؟ چرا قهوه فوری، ارزان است؟ سوالاتی از این دست و هر آن چه برای خرید قهوه فوری به خصوص خرید قهوه فوری ارزان به آن نیاز دارید، در این صفحه آمده است.

خرید قهوه فوری ارزان، جایگزین مناسبی برای خرید قهوه آسیاب شده است که هم کم هزینه است و هم آسان. شما فقط کافی است مقداری قهوه فوری را در یک فنجان آب داغ خود بریزید و تمام! سپس شما یک فنجان قهوه آماده دارید که انرژی شما را در طول روز تامین می کند.

قهوه فوری از دم کردن و سپس خشک کردن قهوه معمولی درست می شود. قهوه خشک شده به صورت پودر بسیار ریز آسیاب می شود و هنگامی که ذرات به دست آمده با آب مخلوط شوند، ماده ای شبیه شربت ایجاد شود که همان قهوه شماست!

  • فدولا