فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۳۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 درمان استرس شدید در طب سنتی

طبق تحقیقات، ریشه کاوا یکی از مؤثرترین مکمل های گیاهی برای درمان استرس و اضطراب باشد. طبق تحقیقات کیلینیکی، "برخلاف سایر مکمل هایی که برای درمان استرس تجویز می شوند، ریشه کاوا نه تنها در کاهش علائم اضطراب مؤثر است، بلکه برای رهایی از افکار مزاحم و استرس آور نیز مؤثر است.

اثر آرامش بخش ریشه کاوا ممکن است اضطراب، بی قراری، بی خوابی و علائم مرتبط با استرس مانند تنش عضلانی یا اسپاسم را کاهش دهد. کاوا به صورت یک عصاره غلیظ به شکل کپسول یا قرص وجود دارد. این خوراکی یکی از روش های درمان استرس شدید در طب سنتی است.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

شماره تلفن، شعر، داستان، نام فرد و… تنها با تکرار است که در حافظه خواهد ماند. سعی کنید شماره های اضطراری را به جای ذخیره در تلفن، به خاطر بسپارید تا ذهنتان تقویت شود و روند پیشگیری از آلزایمر به طور خودکار به وقوع بپیوندد.
هر چند وقت یک بار به معاینه چشم بروید، در افرادی که زمینه ابتلا به آلزایمر را دارند، مقدار زیادی از پروتئین‌ های بتا‌آمیلوئید در شبکیه چشم تجمع می یابند. تشخیص با کمک این روش به درمان آلزایمر هم کمک زیادی خواهد کرد.

 

معرفی موثرترین داروهای درمان آلزایمر در سالمندان در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان افسردگی با دارو

در تحقیقات بالینی کوتاه مدت تحت کنترل، داروهای مختلف سه‌ حلقه ‌ای و بازدارنده ‌های بازجذب سروتونین، برای درمان مورد بررسی قرار گرفته ‌اند. نتایج نشان می ‌دهند درمان افسردگی با دارو موثر است اما هیچ دارویی ارجح تر از دیگری نیست.

مطالعات از شش تا 15 هفته ادامه داشته و گزارش شد که 55 تا 60 درصد شرکت ‌کنندگان به دارو پاسخ داده ‌اند. این درصدها شاید تمام انتظارات ما را برآورده نسازند اما آمار خوبی را در مورد درمان افسردگی با دارو در اختیار ما قرار می دهند و نشان می دهند که داروهایی که برای درمان افسردگی افراد در مراحل مختلف تولید می شوند، تا حد زیادی موثر هستند.

با این حال ممکن است برای بیماران مبتلا به افسردگی مزمن قبل از بهبودی، استفاده طولانی مدت داروهای ضدافسردگی الزامی باشد.  دیگر مطالعات نشان می ‌دهند که استفاده از درمان نگهدارنده، خطر عود بیماری را کاهش می ‌دهد. از این ‌رو برخی متخصصان بالینی توصیه می ‌کنند که بیماران مبتلا به افسردگی برای افزایش شانس ماندگاری بهبودی، درمان را به مدت شش تا 15 ماه ادامه دهند. استفاده خودسرانه از داروهای افسردگی به هیچ وجه کار درستی نیست و باید حتما قبل از مصرف، زیر نظر متخصص باشید.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

با مصرف برخی از داروها شاید بتواند گفت که درمان فشار خون ممکن است و شاید هم هنوز در این مورد، اختلاف نظر وجود داشته باشد. انواع  دارو برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود، که موثر ترین آن ها عبارت اند از :

مهار کننده های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACE)
مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین (ARB) II
مسدود کننده های بتا
مسدود کننده های کانال کلسیم
مسدود کننده های آلفا
آگونیست های آلفا
مهارکننده های رنین
داروهای ترکیبی
درمان فشار خون بالا با داروهای ادرار آور، اغلب به عنوان اولین خط درمانی برای بیشتر افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می شود.

 

بهترین روش های درمان فشار خون پایین در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

تزریق اورون روشی است که برای انواع مختلفی از دردهای ماهچه ای و مفصلی مفید است. در موارد آسیب به رباط های اسکلتی، تزریق اوزن باعث بازگشت جریان خون به بافت ها شده و با مهیا کردن مواد لازم برای بافت های آسیب دیده باعث بهبودی این بافت ها می شود. در درمان روماتیسم با تزریق اوزون، ترکیبی از اوزون، پروکائین، ویتامین بی 12 و مواد دیگر در بافت های نرم تزریق می شود. این تزریق باعث درمان تورم و سپس افزایش جریان خون می شود و ترکیبات فیبری را برای افزایش ترمیم پذیری تحریک می کند.

این تزریق باید هر 15 روز یکبار تکرار شود. درمان روماتیسم با اوزون روش جدیدی نیست اما بیماران به دلیل کاهش درد خود از آن رضایت دارند. لازم به ذکر است که مصرف نوشیدنی ها مختلف در طی دوره کمک زیادی به سرعت گیری روند درمان می کنند. نوشیدنی هایی مانند قهوه بهترین دارو برای کمک به درمان روماتیسم و کاهش علائم آ« هستند. البته توجه داشته باشید که تاثیر قهوه در افراد مختلف متفاوت است.

 

برای آشنایی با رایج ترین روش های درمان روماتیسم قلبی به سایت فدولا مراجعه کنید.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

هومیوپاتی انواع مختلفی دارد. هومیوپاتی بالینی، یک درمان را برای یک حالت خاص تطبیق می ‌دهد و هر شخصی که بیماری مربوطه را داشته باشد، همان درمان را دریافت خواهد کرد. هومیوپاتی انفرادی شامل مجموعه ‌ای از مشاوره‌های عمقی برای ارزیابی علائم و موضوعات دیگری است که ممکن است بیمار را تحت تاثیر قرار دهند. در درمان کولیت اولسروز با هومیوپاتی ،هومیوپات پس از مشاوره عمقی بر اساس علائم شخصی فرد، مناسب‌ ترین درمان را انتخاب می ‌کند.

هومیوپاتی انفرادی هم مشاوره و هم درمان را در برمی ‌گیرد، در حالی که هومیوپاتی بالینی شامل درمان بدون مشاوره عمقی است. توصیه به استفاده از این شیوه درمان بسیار متفاوت است؛ چراکه عده ای از دانشمندان معتقدند که این شیوه درمان می تواند بسیار کمک کننده باشد، در حالی که عده ای دیگر از دانشمندان نظر کاملا متفاوتی دارند.

درمان کولیت اولسروز با هومیوپاتی در بیماران مختلف نتایج متغییری داشته است؛ به طوری که عده ای از بیماران به بهبودی رسیده اند و عده ای دیگر نتیجه مشهودی از این درمان را مشاهده نکرده اند.

 

معرفی داروهای جدید درمان کولیت اولسراتیو در سایت فدولا

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

جدیدترین درمان پروستات طب نوین

برای آن که اطلاعات کامل تری را در مورد این دارو به دست آورید، ما عملکرد و ویژگی های آن را به طور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم. AMACR یک پروتئین است که میزان و فعالیت آن در سرطان پروستات و برخی دیگر از سرطان ها افزایش می ‌یابد. کاهش میزان AMACR با به کارگیری تکنیک های ژنتیکی جدید توسط محققان این دانشگاه، سلول‌ هایی را که حالت تهاجمی پیدا کرده اند را به حالت طبیعی و غیر تهاجمی بر می گرداند.

این کار در حال حاضر بهترین داروی درمان پروستات را ارائه می دهد. تا قبل از این کشف، تعیین میزان پروتئین AMACR بسیار سخت بود و به همین دلیل امکان سنجش اثربخشی آن وجود نداشت. اما بر اساس پژوهش های محققان دانشگاه ایندیانا، داروی جدید می ‌تواند نسبت به داروهای رایج کنونی مانند ibuprofenoyl-CoA، چندین برابر اثربخشی بیشتری داشته باشد. نکته ی جالب دیگری که در مورد داروی درمان پروستات کشف شده وجود دارد این است که می ‌تواند در درمان تمام سرطان ‌هایی که در آن ها  پروتئین AMACR دخیل است، قابل استفاده باشد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

موثرترین درمان آسم

این بیماری، یک مشکل تنفسی مزمن است که به سختی تنفس، سرفه، خس‌ خس سینه و کم شدن حجم های تنفسی منجر می شود. در حقیقت، آسم، در اثر تورم لوله هایی ایجاد می ‌شود که هوا را به داخل و خارج از ریه می ‌برند و دریافت اکسیژن کافی را دشوار می ‌سازد. اگرچه این بیماری عموما با کمک دارو قابل کنترل است؛ اما می ‌تواند به بروز مشکلات دائمی منجر شود. آسم تنها یک بیماری ساده تنفسی نیست که تنها عامل دخیل در آن مجاری هوایی باشند.

در آسم، اختلالات ژنتیکی و مالفرومیتی های عصبی هم نقش دارند. تداخل این عوامل، درمان  آسم را با مشکلاتی همراه ساخته است. در بیماران مبتلا به این بیماری تنفسی، برای اثبات وجود انسداد راه های هوایی، بایستی آنالیز حداکثر جریان یا اسپیرومتری انجام شود. در صورت مشاهده دیسترس تنفسی، بایستی پالس اکسی متری هم استفاده شود.

تلاش های زیادی برای درمان آسم صورت گرفته است؛ اما اکثر آن ها ناموفق بوده و یا تنها روی گروه خاصی اثر بهینه را ایجاد می کنند. محققان درمان آسم را اگر عوامل ژنی و عصبی در آن نقش نداشتند، امکان پذیر می دانستند؛ اما متاسفانه تداخل این عوامل، کار را سخت کرده و باعث پس زده شدن درمان های متعدد توسط بیمار می شوند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان فوری کبد چرب

این اختلال شاید یک بیماری بی ‌سروصدا باشد، اما در عین حال آرام آرام پیشرفت می ‌کند. ممکن است در ابتدا فقط مقداری رسوب ساده در کبد داشته باشید و التهابی نداشته باشد. اما به مرور زمان التهاب در کبد ایجاد می ‌شود و همین التهاب می ‌تواند بافت کبد را تخریب کرده و در نهایت به نارسایی کبد یا همان سیروز کبدی ختم شود.

نارسایی کبدی، بیماری بسیار خطرناکی است که اگر به مرحله پیشرفته برسد، کبد غیرقابل بازگشت خواهد بود و امکان بازسازی کبد و درمان کبد چرب وجود ندارد. آمار نشان می دهد که سالیانه هزاران نفر به دلیل به توجهی به این بیماری و ورود آن به مرحله حاد، گرفتار سیروز کبدی می شوند. از آن جایی که کبد یک بخش مهم در بدن است و بدون آن فرد نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد، برای پزشکان و بیماران، درمان کبد چرب باید در اولویت قرار گیرد.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

درمان سرطان معده با توجه به عواملی از قبیل شدت سرطان و شرایط جسمانی بیمار در نظر گرفته می شود، که می تواند شامل جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و یا مصرف دارو باشد.

جراحی
هدف از این روش، برداشتن بافت معده و هم چنین قسمت های سالم اطراف آن است. نکته با اهمیت در ارتباط جراحی این است که هیچ یاخته سرطانی نباید باقی بماند.  یکی از شیوه های درمان سرطان معده با جراحی، می تواند شامل برداشتن مخاط معده باشد. در این روش، پزشک با استفاده از آندوسکوپی، بخش کوچکی از تومور را بر می دارد.

 

تارگت تراپی
در این روش درمانی از داروها کمک گرفته می شود. داروهای خاصی با کمک روش های علمی جدید تولید شده اند که تنها می توانند یک سلول هدف انتخاب کنند و روی آن اثر بگذارند. در تارگت تراپی از این داروها برای درمان سرطان معده و نشانه گذاری بافت استفاده می شود.

 

معرفی روش های نوین درمان سرطان در سایت فدولا

 

  • فدولا