فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاریخچه قهوه عربیکا

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

اکثر مردم بر این باورند که قهوه عربیکا، نام خود را از صادرکنندگان و پرورش دهندگانی گرفته است که افرادی را در حال نوشیدن قهوه در کشورهای عرب پیدا کردند. آن ها که به دنبال نامی برای این محصول بودند، عربیکا را به آن نسبت دادند. اگرچه قهوه در اصل در اتیوپی رشد می کرد، اما در آنجا به عنوان نوشیدنی استفاده نمی شد. در عوض، قبایل اورومو از دانه ها برای غذا خوردن استفاده می کردند. این دانه ها اغلب خرد شده و با چربی مخلوط می شدند. سپس آنها را به عنوان محرک می خوردند.

برخی معتقدند که قبایل مسافر، قهوه را کشف کردند و تجارت آن را در عربستان آغاز کردند. هنگامی که قهوه به عربستان رسید، دانشمندان عرب آن را برای تهیه نوشیدنی دم کردند. آنها متوجه شدند که قهوه به آنها کمک می کند ساعت های طولانی تری کار کنند. از آنجا، نوشیدن قهوه به یک روش رایج تبدیل شد. از آنجایی که دانه های قهوه احتمالاً برای اولین بار در عربستان به نوشیدنی تبدیل شده است، منطقی است که این منطقه با نام و اصالت قهوه ارتباط زیادی داشته باشد. پس از آن که قهوه در عربستان رواج یافت، صادرات قهوه به سایر مناطق آغاز شد. خرید قهوه عربی، از همان زمان رواج یافت و به طرفداران خرید قهوه عربی در کشورهای مختلف پدیدار شدند.

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

قهوه و درمان پروستات (آیا نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد؟)

پروستات، بیماری است که با گذشت زمان و افزایش سن، بیشتر آقایان را درگیر می کند. اما روش هایی برای جلوگیری و درمان پروستات وجود دارد. این بیماری در صورت عدم درمان، می تواند مشکلات و عوارض جدی را برای آقایان به وجود آورد. به همین خاطر، باید به دنبال راهی موثر برای درمان بیماری پروستات باشید. اگر پروستات بزرگی دارید، باید به رژیم غذایی تان توجه کنید. برخی از مواد غذایی باعث تشدید علائم می شوند. اما برخی از نوشیدنی ها و مواد غذایی نیز اندازه غده پروستات را کاهش می دهند. یکی از روش های کاربردی برای درمان پروستات، نوشیدن قهوه است. سرطان پروستات در لیست رایج ترین انواع سرطان های آقایان قرار دارد. این بیماری ممکن است که برای هر فردی رخ دهد.
 پس اگر شما هم به فکر سلامتی و افزایش طول عمرتان هستید، حتماً به دنبال روش پیشگیری یا درمان این بیماری باشید. براساس تحقیقات به دست آمده، مصرف میزان مناسبی از ترکیبات کافئین دار مانند قهوه می تواند نقش زیادی در درمان یا پیشگیری از پروستات داشته باشد. در کل، تاثیر قهوه و درمان پروستات را برای رهایی از این بیماری نادیده نگیرید.

 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

1. قهوه Kopi Luwak
اولین و گران ترین قهوه دنیا، Kopi Luwak نام دارد که طبق آخرین اطلاعات، بیشتر از 1300 دلار آمریکا در هر کیلوگرم به فروش می رسد! این یک عدد قابل توجه برای قیمت قهوه کیلویی است. منشأ قهوه Kopi Luwak در واقع از پسماند یک گربه گرمسیری که بومی آسیای شرقی، آفریقا و آسیای مرکزی است به دست می آید. نام این جانور، civet است که دارای یک دُم بلند و بدنی کشیده است.  اگر گربه گرمسیری یا "زباد نخلی آسیایی" با یکی از ارقام گیلاس قهوه ای تغذیه شود، چیزی که در نهایت از بدن جانور دفع می شود، حاوی قهوه Kopi Luwak است! شگفت آور است؟ اینطور فکر نمی کنید؟
کارشناسان عقیده دارند وقتی که این جاندار از میوه های گیلاس بومی تغذیه می کند، میوه از سیستم گوارش او می گذرد؛ آنزیم های دستگاه گوارش این جانور، دانه میوه را پردازش می کنند و عطر و طعم بهتری به آن می بخشند. وقتی این دانه قهوه را آسیاب و دَم می کنید، بهترین طعم و رایحه را دارد! جالب است بدانید قهوه گران قیمت دنیا یعنی Kopi Luwak، به طور عمده در کشورهای اندونزی، جزایر جاوه، بالی و سوماترا تولید می شود و بسیار طرفدار دارد!
                         
2. قهوه Black Ivory
دومین گزینه از گران ترین قهوه دنیا، قهوه Black Ivory نام دارد که با قیمت حدود 2500 دلار آمریکا در هر کیلوگرم به فروش می رسد! قیمت دانه قهوه خام Black Ivory، گران تر از قهوه کوپولوواک است. قهوه Black Ivory نیز منشأ شگفت انگیز دارد! این قهوه گران قیمت در واقع در یک منطقه دور افتاده در کشور تایلند تولید می شود. دانه قهوه Black Ivory در مواد دفعی بدن فیل ها وجود دارد و باید برای استخراج آن از برخی ماشین آلات ساده استفاده کرد.
وقتی فیل ها از ارقام گیلاس تغذیه کنند، قهوه در نهایت در مواد دفعی آنها وجود خواهد داشت. هرچه اشتهای فیل ها برای خوردن این ارقام گیلاس بیشتر باشد، دانه قهوه Black Ivory بیشتری تولید می شود. این قهوه در همان مناطق در هتل های لوکس برای ثروتمندان تهیه می شود. این قهوه طعم تلخ ندارد چرا که عطر و مزه آن توسط آنزیم های دستگاه گوارش فیل ها تعدیل شده است!

 

https://ghahvekhane.com/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7
 

  • فدولا
  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

قهوه عربی کالری صفر دارد و برای هضم غذا و همچنین برای رفع خستگی بسیار مفید است. زعفران موجود در قهوه عربی، حاوی بسیاری از مواد مغذی و ضروری برای بدن است. زعفران برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و تولید رگ های خونی(آنژیوژنز) و همچنین برای حفظ سلامت چشم و پوست بسیار مفید است. همچنین در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد. قهوه عربی نه تنها بدن را شاداب می کند؛ بلکه ذهن را نیز شاداب می کند و مصرف روزانه آن، به کاهش وزن بی دردسر و ساده کمک زیادی می کند. لازم نیست کار خاصی بکنید! فقط خرید قهوه عربی را انجام دهید و به صورت روزانه از آن نوشیدنی تهیه و مصرف کنید و تمام! پس از مدتی، متوجه کاهش وزن خود خواهید شد. این موضوع از لحاظ علمی ثابت شده است. قهوه عربی با افزایش میزان متابولیسم پایه بدن، مصرف انرژی را در بدنتان افزایش خواهد داد که منجر به سوخت و ساز بافت چربی بدنتان خواهد شد و در طولانی مدت، یک لاغری آسان را تجربه خواهید کرد. کارشناسان بهداشت می گویند که قهوه عربی به دلیل مصرف چربی های خون، برای کنترل فشار خون نیز تا حد زیادی مفید است.

  • فدولا