فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

درمان قطعی آسم

این اسپری یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین اسپری های تسکین دهنده برای برطرف نمودن علائم و حملات آسم است. این اسپری پس از مصرف، باعث شل شدن و ریلکس مجاری تنفسی و همچنین موجب برطرف شدن علائمی مانند سرفه و یا احساس تنگی نفس می شود. برخی برطرف شدن علائم را درمان قطعی آسم می دانند که زیاد هم بی ربط نیست. سالبوتامول به صورت قرص و شربت نیز وجود دارد. اسپری سالبوتامول به طور معمول به رنگ آبی تولید شده و در داروخانه ها موجود است. علی رغم قابلیت های ویژه، این اسپری درمان قطعی آسم نیست و تنها علائم را تا حد زیادی کاهش می دهد. لازم به ذکر است سالبوتامول برای جلوگیری از زایمان زودرس نیز مصرف می شود.

 

از مصرف سالبوتامول در موارد زیر به شدت بپرهیزید

 

  • در صورت وجود بیماری های قلبی عروقی شامل آریتمی قلبی، عدم کارایی میوکارد و عروق کرونر، افزایش فشار خون، بیماری ایسکمی قلبی، طولانی شدن فاصله QT در الکتروکاردیوگرام، پرکاری تیروئید و دیابت، استفاده از اسپری سالبوتامول نه تنها درمان قطعی آسم نخواهد بود، بلکه مشکلات زیادی هم ایجاد خواهد کرد.
  • در موارد درمان با محرک های گیرنده بتا 2 آدرنرژیک ممکن است این اسپری باعث کاهش شدید پتاسیم سرم شود. این اثر در صورت مصرف همزمان تئوفیلین و مشتقات آن، کورتیکوستروئیدها، دیورتیک ها بیشتر روی می دهد و درمان آسم در این زمان کمی سخت خواهد بود.
  • مصرف همزمان اسپری با بلوکه کننده های بتا آدرنرژیک، کدئین، گلیکوزیدهای دیژیتال، مهار کننده های منو آمین اکسید بسیار خطرناک است. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی