فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

عوارض سنگ صفرا

 

 درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر تقریبا با اشکالاتی همراه است؛ اما روش جایگزین آن لاپارسکوپی است. این روش به عنوان گلداستاندارد شناخته می شود و در 86.3 درصد موارد موفقیت آمیز است؛ مگر آن که فرد با مشکل زمینه ای دیگر رو به رو باشد. این روش جراحی، کم تهاجم و با حداقل عوارض جانبی است. با توجه به این که جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا با ایجاد سوراخ هایی کوچک انجام می شود، برخی تصورمی کنند که نوعی جراحی لیزری است؛ در حالی که درحال حاضر لیزر نقش مهمی در جراحی کیسه صفرا ندارد. 

 

مزایای لاپاراسکوپی سنگ صفرا

 

درمان سنگ صفرا با لاپاراسکوپی، مزایای بسیاری نسبت به سایر روش های درمانی و به خصوص جراحی دارد. در لاپاراسکوپی ما دیگر شاهد برش های بزرگ در ناحیه شکمی و مشکلات ایجاد شده به دنبال آن نیستیم. در این روش، پزشک به راحتی با ایجاد چند برش کوچک چند میلی متری و فرستادن دوربین مخصوص به محل سنگ، جراحی را انجام می دهد. شاید در درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر، همین برش های کوچک هم وجود نداشته باشند؛ اما درمان لیزر معایب متعدد مربوط به خود را هم دارد که باعث شده است در حال حاضر پزشکان درمان سنگ صفرا با لاپاراسکوپی را ترجیح دهند.

 

معایب لاپاراسکوپی سنگ صفرا

 

بسیاری از بیماران با توجه به شناخت کم خود نسبت به لاپاراسکوپی، نگران معایب این عمل هستند. این عمل جراحی را نمی توان کاملا بدون عیب و عارضه دانست؛ اما چیزی که مهم است، کم بودن عارضه هاست. 

 

اطلاعات تکمیلی در سایت فدولا

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی