فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

معروف ترین و جدیدترین روش های درمان ام اس چشمی

برخی از مردم تصور می کنند که ام اس چشمی نوع جدیدی از بیماری است که با آن مواجه شده اند. در حقیقت ام اس چشمی بخشی از بیماری ام اس است و تنها به دلیل طیفی بودن علائم، اسم خاص برای آن در نظر گرفته شده است. زمانی که بیماری شدت می گیرد، سلول های ایمنی اقدام به حمله مستقیم به میلین های اعصاب بینایی می کنند که این روند باعث تغییرات در دید و حرکات چشمی می شود که به آن ام اس چشمی می گویند. درمان برای این شکل از بیماری از خود بیماری ام اس جدا نیست. البته برای اینکه بتوانید روند درمان را سرعت ببخشید، باید اطلاعی کامل از علائم ام اس چشمی داشته باشید تا در صورت مشاهده کوچک ترین علائم به پزشک خود برای انتخاب شیوه مناسب درمان اطلاع دهید. درمان ام اس چشمی گاهی بسیار آسان تر از تصورات خواهد بود اگر به موقع نسبت به جلوگیری از آن اقدام شود. مواردی که در ادامه به آن می پردازیم، شایع ترین علائم هستند و در صورت مشاهده آن ها باید سریعا به پزشکتان اطلاع دهید. 

  • اختلال در دید رنگی 

نورون های چشم با هدایت نور و تصویر به سیستم عصبی مرکزی، نقش موثری در تشخیص رنگ دارند، یکی از مسائلی که برای بیماران مبتلا پیش می آید، دید خاکستری است. اختلال در دیدن از علائمی است که معمولا زمان طولانی فرد با آن درگیر خواهد بود. فردی که سریع متوجه این علامت بشود و آن را جدی بگیرد، درمان ام اس چشمی را با موفقیت بیشتری پشت سر می گذارد.

  • دیپلوپیا

تعدادی از افراد امکان دارد با دوبینی یا دیپلوپیا مواجه شده باشند. این حالت به واسطه همگام نبودن ماهیچه ها در چشم ها رخ می دهد، زیرا یکی به درستی کار نمی کند. دوبینی به صورت ناگهانی در این افراد رخ می دهد و فرد را دچار تاری دید و درد چشم و کاهش تمرکز می کند. در اکثر بیماری ها و در اینجا ام اس، هرچه سریع تر نسبت به درمان اقدام شود، شانس درمان ام اس بالاتر می رود. به همین دلیل توجه به علائم بسیار مهم است. دوبینی یکی از علائم بیماری است که سریعا متوجه آن می شویم و این موضوع کمک زیادی به ما در پیگیر شدن درمان می کند.

  • نیستاگموس

افراد مبتلا به بیماری ممکن است حرکات غیرقابل کنترل چشم را تجربه کنند که با نام نیستاگموس شناخته می شود. این علامت عمدتا به شیوه ای مشابه شکل نمی گیرد، اما اغلب موجب حرکت مکرر یک یا هر دو چشم به سمت جلو و عقب می شود. فرد ممکن است کنترل چگونگی حرکات چشم خود در یک جهت خاص را از دست بدهد. در بسیاری از موارد زمانی که فرد با این علامت مراجعه می کند، روش ها عادی درمان ام اس چشمی روی او پاسخ می دهند و گاهی هم روش ها انتخابی بی تاثیر هستند.
توجه داشته باشید که علائم ام اس چشمی و روش ها درمان ام اس در نظر گرفته شده، متعدد هستند اما بسته به نظر پزشک و نوع علامت، شیوه درمان متغیر است. در این قسمت به علائم کمک کننده به تشخیص به موقع بیماری برای شروع درمان ام اس چشمی اشاره شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی