فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

درمان درد مفاصل در طب سنتی

شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده بودید اما حقیقتا دانستن علت درد مفاصل و شناسایی منشا درد، مهم ترین قدم در فرایند درمان است. درد مفاصل و استخوان ها به دلایل جزئی ممکن است ما را آزار دهند. به همین دلیل در مراحل اولیه زیاد جدی گرفته نمی شوند. برای مثال فرد تصور می کند علت درد مفاصل و استخوان ها بیشتر به دلیل فعالیت های روزمره او بوده است، در صورتی که همیشه به بدین شکل نیست.

 

از سوی دیگر شناسایی علت درد کمک زیادی به انتخاب مناسب ترین شیوه درمان توسط پزشک می کند. در نشریه مدیکال نیوز تودی، دلایل زیر به عنوان مهم ترین علت درد مفاصل معرفی شدند تا افراد به کمک آن ها بتوانند به موقع نسبت به انتخاب درمان اقدام کنند و به سادگی از کنار این موضوع عبور نکنند. گاها درد های مفاصل خبر از مشکلات جدی تر می دهند و بی توجهی به آن ها عواقب بدی به همراه دارد.

 

  • بیماری های خود ایمنی

سیستم ایمنی بسیار پیچیده و البته پیشرفته با هدف مبارزه با عوامل خارجی به بدن کمک می کند. گاهی سیستم ایمنی بدن پاسخی بیش از حد به محرک می دهد و یا اینکه به خود حمله می کند. علت درد مفصل می تواند ناشی از برخی بیماری های خود ایمنی سیستم بدن باشد. شاید بتوان این علت را یکی از جدی ترین و شدیدترین دلایل درد دانست. درمان درد مفاصل در این حالت کمی دشوار است؛ چراکه عامل اصلی، بخشی مهم از خود بدن فرد است و هر تحریک اشتباه ممکن است به بخش دیگری آسیب وارد کند.

 

  • لوپوس

این بیماری می تواند به ایجاد درد مفاصل، سفتی، تورم، حساس شدن و گرمی و قرمزی در مفاصل فرد مبتلا شونده، منتهی شود. بیشتر مفاصل دور از مرکز بدن مثل مفاصل انگشتان دست و پا، زانو، مچ پا و ... را درگیر می کند. نمی توان این علت درد مفاصل را رایج ترین خواند؛ چراکه موارد مهم تری نسبت به آن وجود دارد اما بدون شک یکی از رایج ترین علل ایجاد درد در مفاصل و استخوان ها است. درمان درد مفاصل منشا گرفته از لوپوس نسبت به مواردی که آسیب های دارویی در آن دخیل است، آسان تر انجام می شود، اما نیاز به همکاری کامل بیمار دارد.

 

  • آرتریت روماتوئید

عموما آن را در گروه علل مرتبط با سیستم ایمنی قرار می دهند. این بیماری که RA هم نامیده می شود، باعث آسیب به مفصل های بدن و ایجاد درد در آن نواحی خواهد شد. درد مفاصل و سختی آنها در این بیماری اغلب مانع استراحت بیمار می شود و اغلب مفاصل دو طرف بدن را درگیر می کند. آرتریت روماتوئید اصلی ترین و خطرناک ترین علت درد مفاصل و استخوان ها در حدود 60 درصد افراد است. درمان درد مفاصل منشا گرفته از آرتریت هم بسته به شدت بیماری و میزان پیشروی آن از سوی پزشک تعیین می شود.

 

  • استئوآرتریت

نوعی از علت درد مفاصل دژنراتیو است که در اثر ساییدگی و پارگی مفاصل ایجاد می شود. در این حالت غضروف مفاصل بدن به دلایلی از جمله افزایش سن از بین می رود. درد پایین کمر از دردهای رایج آن است. یکی از مواردی که با توجه به آن اصرار می شود درد مفاصل را جدی بگیرید، خطر وجود استئوآرتریت است که درمان آن هم کمی دشوار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی