فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

درمان چاقی با دارو

درمان چاقی با دارو یک روش درمانی موثر است که البته پس از تجویز رژیم غذایی سالم برای افراد توصیه می شود. اگر شخصی نتواند با رژیم غذایی روزانه و فعالیت بدنی، قسمتی از وزن خود را کاهش دهد، پزشک متخصص تغذیه، استفاده از داروهای لاغر کننده را برای او تجویز می کند. همانطور که می دانید، چاقی و اضافه وزن، عامل بسیاری از بیماری ها است. متاسفانه چاقی در تمام کشورهای جهان در حال شیوع می باشد که اثرات مخربی بر سلامتی دارد. درمان چاقی با استفاده از انواع داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی، جزو مهمترین روش هایی هستند که توسط محققان و پزشکان به اثبات رسیده اند.

داروهایی که برای درمان چاقی مصرف می شوند، به دو دسته داروهای با نسخه یا داروهای بدون نسخه تقسیم ‌بندی می‌ شوند. برخی از این داروها را بدون نسخه پزشک هم می‌توان خرید، اما برخی دیگر که بر سلامت اندام های بدن تاثیر دارند، حتماً باید با دستور پزشک استفاده شوند. تعدادی از داروهایی که برای درمان چاقی با دارو توصیه می شود، بر گوارش غذا و احساس سیری در فرد، تمرکز دارند. مثلاً داروی ونوستات یا Orlistat دارویی است که بر جذب مواد غذایی در سیستم گوارشی بدن تاثیر دارد. البته عوارض این دارو شناخته شده است و نباید بدون مشورت پزشک آن را مصرف کنید.

در همین راستا، داروی دیگری که در دستور درمان  چاقی با دارو تجویز می شود، داروی ویکتوزا یا Liraglutide نام دارد. افراد چاق که مبتلا به دیابت یا فشار خون هستند می توانند از این دارو برای کاهش وزن استفاده کنند. شرایط مصرف دارو طبق نسخه پزشک و به مقدار مناسب باید تعیین شود. اگرچه عوارض این دارو ممکن است برای افراد نسبتاً خطرناک و تحریک آمیز باشد، اما تاثیر خوبی در درمان چاقی دارد.  فراموش نکنید که به هیچ عنوان نباید داروهای درمان چاقی را بدون مشورت با پزشک متخصص تغذیه خریداری و مصرف کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی