فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

برخی معتقدند با روش های درمانی خانگی، دفع سنگ صفرا از طریق مدفوع امکان پذیر است! البته در این باره باید با پزشک مشورت کنید. روش های درمانی خانگی شامل تغییر سبک زندگی یا مصرف برخی از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی است. اگر غذاهای با چربی کمتر مصرف کنید، نمک کمتر مصرف کنید و سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، باعث کاهش علائم سنگ صفرا خواهد شد. لازم به ذکر است اگر سنگ صفرا در مراحل پیشرفت قرار داشته باشد و علائم آن شدید بوده و سبک زندگی فرد را مختل کند، الزاماً تنها روش درمان آن، عمل جراحی خواهد بود. زمانی که اندازه سنگ صفرا از حالت متوسط بزرگتر باشد، علائم درد، شدیدتر می شود و در حالت اورژانس قرار می گیرد که در این صورت هیچ روش درمان خانگی مفید نیست.

در این میان، برخی از روش‌های درمانی در خانه به دفع سنگ صفرا کمک می کند. به طور مثال در برخی منابع آمده که از ویتامین c در لیمو ترش می ‌توانید برای کاهش علائم سنگ صفرا کمک بگیرید. در روش دیگر، سبک زندگی صحیح و ورزش کردن را توصیه کرده اند. البته ورزش کردن برای سلامتی تمام اندام ها مفید است و مخصوص به دفع سنگ صفرا نخواهد بود. از دیگر روش های درمان خانگی سنگ صفرا، استفاده از سرکه سیب است که می تواند حالت تصفیه کننده داشته باشد. خوردن سبزیجات اثر مثبتی در کاهش علائم درد ناشی از سنگ صفرا دارد. انواع لوبیا سبز، خوردن خیار، گوجه فرنگی و هویج در این زمینه توصیه شده است.

جدیدترین روش های درمانی بر مبنای نوشیدنی ها که به کاهش علائم سنگ صفرا کمک می ‌کند و برای کبد هم مفید است، نوشیدن قهوه می باشد. مطالعات نشان داده که کسانی که قهوه مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر سنگ ‌صفرا قرار دارند. کافئین موجود در قهوه می ‌تواند انقباضات کیسه صفرا را تشدید کرده و به دفع سنگ صفرا از طریق مدفوع کمک کند. تمام مواردی که در این متن اشاره شد، پیشنهاداتی هستند که برای کاهش علائم سنگ صفرا عنوان شده اند. قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص صحبت کنید. به این ترتیب هیچ خطری سلامتی شما را تهدید نمی کند.

 

 

روش های درمان سنگ صفرا در سایت فدولا

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی