فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

درمان چاقی سریع

  • داشتن برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم

پیروی از یک برنامه غذایی سالم با کالری کمتر، اغلب اولین قدم برای درمان اضافه وزن و چاقی است. افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند نیز باید هنگام شروع برنامه غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم را شروع کنند. فعال بودن ممکن است به شما در سوزاندن کالری کمک کند. فعالیت بدنی منظم به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند.

  • تغییر عادات روزمرگی و سبک زندگی

تغییر عادات غذا خوردن و فعالیت بدنی و شیوه زندگی دشوار است، اما با برنامه دقیق، تلاش، حمایت منظم و صبر، ممکن است بتوانید وزن خود را کاهش داده و سلامت خود را بهبود ببخشید. نکات زیر ممکن است به شما کمک کند در مورد راه های کاهش وزن، درمان چاقی سریع، انجام فعالیت بدنی منظم و بهبود سلامتی در دراز مدت فکر کنید. در این مورد به توضیحات زیر توجه کنید:

نکته اول: برای شکست ها آماده باشید؛ شکست خوردن در کاهش وزن، یک اتفاق طبیعی است. پس از یک شکست، مانند پرخوری در یک جمع خانوادگی یا محل کار، سعی کنید دوباره اراده خود را تقویت کرده و بر بازگشت به برنامه غذایی سالم خود در اسرع وقت تمرکز داشته باشید. سعی کنید فقط زمانی که پشت میز غذاخوری یا میز آشپزخانه خود نشسته اید غذا بخورید. در محل کار، از مکان هایی که امکان پذیرایی وجود دارد اجتناب کنید. 

نکته دوم: اهداف خود را از کاهش وزن تعیین کنید. داشتن اهداف خاص می تواند به شما کمک کند در مسیر صحیح درمان چاقی سریع قرار بگیرید. به جای این که "فعال تر باشید"، هدف خود را 15 تا 30 دقیقه قبل از کار یا ناهار، مثلاً روزهای دوشنبه و جمعه، مرور کنید. برنامه پیاده روی را حداقل 3 روز در هفته قرار دهید.

  • برنامه های رژیم غذایی صحیح را برای کنترل وزن دنبال کنید

برخی از افراد از برنامه اصولی برای مدیریت وزن بهره مند هستند. در یک برنامه مدیریت وزن، پزشکان متخصص تغذیه، برنامه ای دقیق و متنوع و البته کاربردی را فقط برای شما طراحی می کنند و به شما در اجرای برنامه درمان چاقی سریع کمک می کنند. این برنامه ها شامل رژیم کم کالری، افزایش فعالیت بدنی و راه هایی برای کمک به شما در تغییر عادات غذایی و رعایت آنها است. برخی از افراد ممکن است از برنامه های آنلاین مدیریت وزن یا اپلیکیشن های کاهش وزن نیز سود ببرند.

  • استفاده از داروهای کاهش وزن

وقتی عادات غذایی سالم و فعالیت بدنی برای کاهش وزن و درمان چاقی فرد، کافی نباشد، پزشک ممکن است داروهایی برای درمان اضافه وزن و چاقی او تجویز کند. شما باید سعی کنید برنامه غذایی سالم خود را رعایت کنید و در حین مصرف داروهای کاهش وزن، به فعالیت بدنی منظم خود ادامه دهید. ممکن است تبلیغات زیادی را از داروهای گیاهی و مکمل های غذایی معجزه آسا مشاهده کنید که ادعا دارند به شما کمک می کنند وزن خود را فوری و بسیار سریع کاهش دهید. اما بسیاری از این ادعاها صحت ندارند. برخی از این مکمل ها حتی می توانند عوارض جانبی جدی و خطرناکی داشته باشند. قبل از مصرف هرگونه داروی گیاهی یا مکمل های غذایی به منظور کاهش وزن و یا درمان چاقی سریع، با پزشک خود مشورت کنید.

  • استفاده از دستگاه های کاهش وزن

اگر نتوانسته اید وزن خود را کاهش  دهید، پزشک ممکن است دستگاه های کاهش وزن را برای شما توصیه کند. از آنجا که دستگاه های کاهش وزن به تازگی تأیید شده اند، محققان اطلاعات دراز مدت در مورد ایمنی و اثربخشی آنها ندارند. برخی از دستگاه های کاهش وزن شامل سیستم تحریک الکتریکی، سیستم بالون معده، سیستم تخلیه معده، لیزرهای کم توان برای لاغری و ... می باشند. این روش ها اگرچه یکی از روش های درمان چاقی سریع هستند اما هیچ ضمانتی وجود ندارد که فرد، پس از مدتی مجدداً به افزایش وزن دچار نشود!!

  • عمل جراحی چاقی

جراحی چاقی، شامل چندین نوع عمل جراحی است که با ایجاد تغییراتی در سیستم گوارش به کاهش وزن و درمان چاقی سریع کمک می کند. اگر چاقی مفرط دارید و نتوانسته اید وزن کافی را برای بهبود سلامتی خود کاهش دهید یا از کاهش وزن خود با سایر روش های درمانی نتیجه ای نگرفته اید، جراحی چاقی ممکن است یک گزینه خوب برای شما باشد. در صورت داشتن مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت نوع 2 یا بیماری های کبدی و قلبی، مربوط به چاقی، جراحی چاقی ممکن است در سطوح پایین چاقی گزینه ای مناسب باشد. جراحی چاقی می تواند بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی، به ویژه دیابت نوع 2 را بهبود ببخشد. البته جراحی برای تمام افراد چاق پیشنهاد نمی شود. در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید.

  • ۰۱/۰۶/۲۱
  • فدولا

درمان چاقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی