فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

با روند رشد بیماری MS دانشمندان زیادی در نقاط مختلف به دنبال کشف راه هایی برای درمان آن هستند. محققان کشور های زیادی توانسته ‌اند، نظریات و فرضیه های گوناگونی را در زمینه درمان این بیماری ارائه بدهند، اما بعضی از آن ها از اعتبار علمی کافی برخوردار نبوده و رد شده اند. یکی از کشورهایی که پیشتاز در زمینه درمان ام اس بوده است و پا به پای کشور های دیگر برای کشف درمان تلاش کرده، کشور کانادا است.

مسئله درمان ام اس در کانادا زمانی مطرح شد که آمار جهانی نشان داد 500 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند. با پیش آمدن این آمار محققان کانادایی تصمیم به کشف درمان های نوین گرفتند؛ چرا که این آمار در طول چند سال به دو و نیم میلیون نفر در سال 2018 رسیده است و همچنان در حال پیشرفت است.

نحوه درمان ام اس در کانادا 
محققان زیادی در چند سال اخیر تمام سعی خود را برای کشف درمان ام اس در کانادا به کار گرفته اند تا این که محققان دانشگاه اوتاوا توانستند با تقویت سیستم دفاعی بدن، تا حدی این بیماری را درمان کنند. این روش درمانی بر پایه ی استفاده از سلول‌ های بنیادی خون ساز است و مشابه نمونه انجام شده آن در آمریکا است. ولی این بار محققان توانستند با انجام فرایندهایی، درصد موفقیت این روش را افزایش دهند.

در این روش، ابتدا سیستم ایمنی فرد که در حال حمله به غلاف میلین سلول‌ های عصبی است را هدف می ‌گیرد و با شیمی درمانی با دوز بالا، شروع به از بین بردن آن ها می کنند. این روش IAHSCT نام دارد. بعد از نابودی سلول های مخرب سیستم ایمنی، سلول های بنیادی را دوباره به فرد پیوند می زنند تا با قرار گیری آن ها در مغز استخوان، فعالیت بدن بیمار برای ساختن سلول های ایمنی جدید آغاز شود.

پروفسور لانگ می ‌گوید: مشکلی که بر سر راه روش های قبلی درمان ام اس در کانادا وجود دارد، حافظه ی قوی سلول‌ های سیستم ایمنی است به گونه ای که این حافظه باعث می ‌شود وقتی سلول‌ های سیستم ایمنی یک ماده را بیگانه تلقی کردند، دفعات بعد نیز آن را بیگانه تلقی کنند. این حافظه باعث می‌ شود تا درمان ها بی پاسخ بماند. اما در این روش از آن جایی که سلول ‌های جدید تولید می‌ شوند، حافظه ای برای حمله به سیستم عصبی ندارد و دیگر آن ها را بیگانه تلقی نمی کنند.

  • ۰۱/۰۶/۲۹
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی