فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

خواص قهوه ترک

دو فنجان قو از قهوه ترک

هر قهوه خور ماهر می داند که قهوه فقط یک نوشیدنی انرژی زا نیست. خواص بسیار زیادی در دانه های قهوه نهفته است که ممکن با شنیدن آن ها تعجب کنید. از طرفی چون در فرآیند دم آوری قهوه ترک، ذرات قهوه نیز به بخشی از نوشیدنی شما تبدیل می شوند، بیش از سایر انواع قهوه می توانید از این خواص شگفت انگیز بهره مند شوید. چه بسا هدف برخی افراد از خرید قهوه ترک، بهره مندی از همین خواص است. برخی از خواصی که در منابع علمی به قهوه ترک نسبت داده اند، عبارتند از:

وجود ترکیبات مغذی:
قهوه ترک از آن دسته قهوه هایی است ک در هنگام دم آوری، فیلتر نمی شود؛ بنابراین حامل بسیاری از ترکیبات مغذی از جمله آنتی اکسیدانها، ترکیبات ضد التهابی و ... است. به همین دلیل است که بسیاری از قهوه خوران، خرید قهوه ترک و مصرف آن را ترجیح می دهند.

پیشگیری از آلزایمر:
شاید تعجب کنید که خرید قهوه ترک و مصرف آن، می تواند در پیشگیری از آلزایمر نقش داشته باشد؛ اما این موضوع به صورت علمی نیز ثابت شده است. کافئین موجود در قهوه، می تواند سلول های عصبی مغز را در برابر شمار زیادی از بیماری های عصبی محافظت کند. طبق آمار، مصرف پیوسته و منظم قهوه، می تواند احتمال بروز آلزایمر را تا یک سوم کاهش دهد.

کاهش بروز سرطان:
دانه های قهوه دارای انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد، گونه هایی هستند که از لحاظ شیمیایی بسیار فعال بوده و سبب تخریب بافت های بدن و سرطان زایی می شوند. کاهش بروز سرطان های مختلف از جمله سرطان لایه داخلی رحم(آندومتر)، کبد و مغزاستخوان در پی مصرف مداوم قهوه به صورت علمی ثابت شده است. سیروز کبدی یا کبد چرب، عارضه ای است که نهایتا می تواند منجر به سرطان کبد شود. قهوه ترک با بهبود التهابات در سیروز کبدی، باعث می شود ریسک بروز سرطان کبد تا حد زیادی از بین برود.

  • ۰۲/۰۹/۱۱
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی