فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

دانه قهوه روبوستا

قهوه روبوستا، مشتق شده از دانه های گیاه Coffea canephora، یکی از دو نوع اصلی قهوه است که در سراسر جهان کشت و مصرف می شود. نوع دیگر نیز عربیکا نام دارد. قهوه روبوستا حدود 30 تا 40 درصد از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد.

نام "روبوستا"، نشان دهنده ماهیت مقاوم این نوع گیاه قهوه است. روبوستا می تواند در ارتفاعات پایین تر و در آب و هوای مختلف در سرتاسر جهان رشد کند و این موضوع باعث می شود که گونه ای مقاوم تر و قوی تر نسبت به سایر گونه های قهوه باشد. گیاه روبوستا همچنین در برابر آفات، حشرات و شرایط آب و هوایی نامطلوب نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد؛ موضوعی که سبب شده کشت روبوستا در مناطق گسترده تر و متنوع تری انجام شود.

قهوه روبوستا به طور معمول طعم قوی تر، تلخ تر و اسیدیته کمتری نسبت به قهوه عربیکا دارد. همچنین دارای محتوای کافئین بالاتری است که به طعم متمایز آن کمک می کند. قهوه روبوستا با وجود این که کشت کمتری دارد؛ اما مصرف آن زیاد بوده و اغلب در ترکیبات اسپرسو و قهوه فوری استفاده می شود. برای مثال، قهوه روبوستا در تولید پودر اسپرسو استفاده می شود تا طعمی قوی تر و کرمی غلیظ تر ایجاد کند. 

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7

  • ۰۲/۰۹/۲۰
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی