فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

1. تازگی دانه های قهوه
یکی از مهمترین جنبه های یک قهوه خوب، خود دانه آن است. هر چه قهوه تازه تر، بهتر! پس از برشته شدن، دانه های قهوه با قرار گرفتن در معرض اکسیژن، شروع به کهنه شدن می کنند. روست‌ کننده‌ های قهوه معمولاً سعی می‌ کنند با بسته‌ بندی دانه‌ های قهوه در کیسه‌ های گاز گرفته شده، با جلوگیری از ورود اکسیژن به داخل کیسه، از اکسید شدن دانه های رست شده پیشگیری کنند. اما این موضوع که بسته بندی بدین شکل، چقدر قرار است موثر واقع شود، جای بحث دارد. این جاست که اهمیت خرید قهوه خام به چشم می آید. با خرید قهوه خام، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید که پس از گذشت مدت کوتاهیی، قهوه های خریداری شده قرار است عطر و طعم کهنگی به خود بگیرند. با این حال، باز هم تازگی دانه های قهوه، همیشه حرف اول را می زند. عوامل دیگری که می‌ توانند باعث کهنه شدن دانه‌ های قهوه شوند، نور، رطوبت و گرما هستند؛ بنابراین مهم است که قهوه‌ تان را پس از باز کردن کیسه به‌ درستی نگهداری کنید.

 

2. عرضه و تقاضا
قیمت قهوه خام نیز تقریباً به طور کامل به عرضه بستگی دارد تا تقاضا. چرا که تقاضا، پارامتری نسبتاً غیرکششی است و به صورت خطی افزایش می‌ یابد و بنابراین ممکن است تولیدکنندگان جدید به شدت بر قیمت قهوه تأثیر بگذارند.

 

3. نوع دانه های قهوه
اگر می خواهید به صورت تخصصی یک نوع قهوه خاص را خریداری کنید، باید به دنبال نام های عربیکا و روبوستا در بازار باشید. ویژگی های هر کدام از این دانه ها را پیش از این ذکر کردیم و همانطور که گفته شد، در موارد بسیاری دانه های عربیکا و روبوستا به صورت مخلوط شده عرضه می شوند. بنابراین وضعیت در مورد قهوه های غیرتخصصی که ترکیبی از هر دو نوع دانه قهوه مشهور هستند، تا حدی متفاوت است. عربیکا که بیشتر دم‌ نوش‌ های مرغوب قهوه را تولید می‌ کند؛ اما روبوستا، طعم ضعیف تری دارد. محتوای کافئین بالاتر و طعم تلخ و دودی تر، از سایر ویژگی های بارز و شاخص دانه های روبوستا است.

  • ۰۲/۱۱/۰۴
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی