فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

کیفیت دانه قهوه روبوستا تحت تاثیر عوامل مختلفی است که می‌ توان آن‌ ها را به دسته‌ های زیر تقسیم کرد:

          

عوامل محیطی:
شرایط آب و هوایی، نوع خاک، توپوگرافی و نزدیکی به آب‌ های سطحی بر روی ترکیب شیمیایی، فعالیت آنزیمی، رشد و بلوغ دانه‌ ها و در نتیجه بر روی خصوصیات حسی قهوه روبوستا اثر می‌ گذارند. به طور کلی، قهوه روبوستا در مناطق گرمسیر و در ارتفاعات پایین‌ تر از ۱۰۰۰ متر کشت می‌ شود. این نوع قهوه مقاوم‌ تر به خشکسالی، گرما، سرما و بیماری‌ های گیاهی است.

          

عوامل کشاورزی:
انتخاب شیوه و نوع کوددهی، آبیاری، برداشت و جمع‌ آوری دانه‌ ها نیز بر کیفیت قهوه روبوستا تأثیر دارند. نوع قهوه روبوستا باید با شرایط محل کشت سازگار باشد و دارای خصوصیات کمّی و کیفی مناسب باشد. کوددهی مناسب می تواند به افزایش عملکرد و کیفیت قهوه کمک کند. آبیاری نیز در شرایط خشکسالی یک عامل مؤثر در حفظ کیفیت قهوه است. برداشت و جمع‌ آوری دانه ها در زمان مناسب و با رعایت اصول بهداشتی نیز از عوامل مؤثر در کیفیت قهوه هستند.

          

عوامل پس از برداشت:
فرآیندهای پس از برداشت شامل مواردی همچون خشک کردن، پالایش، دانه‌ بندی، بسته‌ بندی، انبارداری و حمل و نقل است. این فرآیندها باید با دقت و کنترل انجام شوند تا از تغییرات شکل، رنگ، رطوبت، ترکیب شیمیایی و خصوصیات حسّى دانه‌ های قهوۀ روبوستا جلوگیرى شود. خشک کردن‌، یکی دیگر از فرآیندهایی است که قهوه پس از برداشت باید پشت سر بگذارد. خشک کردن باید به گونه‌ای انجام شود که رطوبت دانه‌ها به حد مطلوب (حدود ۱۲ درصد) برسد تا از فرآیندهای فساد، تخمیر و اکسیداسیون جلوگیری شود. پالایش، دانه‌ بندی و بسته‌ بندی نیز باید با رعایت استانداردهای کیفی انجام شوند تا از آلودگی، آسیب و از دست رفتن خصوصیات قهوه جلوگیری شود. انبارداری و حمل و نقل نیز باید در شرایط مناسب دما، رطوبت و هواگیری صورت گیرد تا تغییرات کیفی دانه های قهوه به حداقل میزان خودش برسد.

  • ۰۲/۱۲/۱۵
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی