فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

یک فنجان قهوه کافئین بالا و یک سرتاس دانه قهوه

یک تیم تحقیقاتی ایتالیایی یک مطالعه با استفاده از قهوه روبوستا انجام دادند و دریافتند که قهوه دم سرد، دارای عطر و طعم کمتری است؛ اما بیشترین محتوای کافئین در هر وعده را دارد. این موضوع به دلیل مدت زمان خیساندن قهوه و دمایی است که قهوه در آن خیسانده می شود؛ به دلیل همین محتوای زیاد کافئین است که قهوه سرد اغلب قبل از مصرف با آب یا شیر رقیق می شود.

مقدار قهوه ای که دم می کنید نیز بر قدرت و سطح کافئین قهوه تأثیر می گذارد. بسیاری از قهوه سازها پیشنهاد می کنند که دو قاشق غذاخوری قهوه را در شش اونس آب دم کنید. این مقدار برحسب تجربه به دست آمده است و هیچ دستورالعمل قاطعی در این زمینه وجود ندارد. آن چه واضح است، این است که اگر قهوه بیشتری اضافه کنید؛ اما در ازای آن از آب بیشتری استفاده نکنید، قهوه شما از نظر غلظت، طعم و کافئین، قوی تر خواهد بود. 

حتی می توانید برعکس این کار را انجام بدهید؛ همان دستوری که در تهیه ریسترتو از آن استفاده می شود. ریسترتو، یک نوشیدنی از خانواده اسپرسو است؛ با این تفاوت که حجم آبی که برای تهیه آن مورد استفاده قرار می گیرد، نصف مقدار آبی است که برای تهیه اسپرسو مورد نیاز است. در نتیجه، یک شات نوشیدنی غلیظ و با محتوای کافئین بالا به دست می آید.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D9%81%D8%A6%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7

  • ۰۳/۰۱/۱۵
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی