فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

فدولا

تاثیر قهوه بر درمان بیماری ها

  • ۰
  • ۰

یک گونی قهوه کیلویی و یک فنجان دانه قهوه رست نشده

قهوه، نوشیدنی محبوبی است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن لذت می برند. با این حال، همه دانه های قهوه، از یک نژاد ایجاد نمی شوند. دو نوع از رایج ترین دانه های قهوه، عربیکا و روبوستا هستند و تفاوت های مشخصی در طعم، عطر و شرایط رشد دارند.

دانه های قهوه عربیکا
دانه های قهوه عربیکا به عنوان بهترین نوع دانه قهوه در نظر گرفته می شوند و در مناطق مرتفع با آب و هوای خنک کشت می شوند. این دانه ها حدود 60 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهند و به خاطر طعم های ظریف خود با رایحه هایی از میوه، شکلات و آجیل معروف هستند. دانه های عربیکا محتوای کافئین کمتری نسبت به روبوستا دارند که به طور متوسط بین 0.8 تا 1 درصد متغیر است.

دانه های قهوه روبوستا
از طرف دیگر، دانه های قهوه روبوستا در ارتفاعات پایین تر و در آب و هوای گرم تر کشت می شوند. آنها دارای محتوای کافئین بالاتری هستند که به طور متوسط بین 1.7 تا 4٪ متغیر است و در برابر آفات و بیماری ها مقاومت بیشتری دارند. دانه های روبوستا، حدود 40 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهند و به خاطر طعم های تند و خاکی خود و همچنین تلخی و گس بودن معروف هستند.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%DB%8C%DB%8C

  • ۰۲/۱۲/۲۴
  • فدولا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی